rotte spatborden 144

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2005 15:30 #53136 door
rotte spatborden 144 is gemaakt door
hoi, de achterspatborden van mijn verder nog redelijke 144 zijn rot, met name de naar binnen staande randjes kan ik zo afbreken. Voor de winter wil ik dit eigenlijk opknappen, maar aangezien ik niet kan lassen wil ik het proberen met plamuur/polyester. Heeft iemand hier ervaring mee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2005 21:30 #76063 door
Beantwoord door in topic rotte spatborden 144
Als je niet alle roest weet weg te krijgen dan is het eigenlijk verspilde moeite. Na een maand of 3 komt de roest er alweer door. Zeker met plamuur, dat is absoluut geen goede roestbeschermer. Ik weet niet hoe erg het is, maar je kan het beter nu gorondig aanpakken. Hoe eerder hoe goedkoper! Wil je het echter toch zonder lassen gaan doen: zoveel mogelijk roest verwijderen daarna behandelen met een goede roest stopper. Daarna eventueel plamuren, Of glasvezel matje bij grotere gaten. Check wel goed of er geen roestgaten zitten op gevaarlijke plekken. Zoals bijv. dragende delen!
Suc6;

Peter

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2005 22:55 #76062 door
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn 142. Het gaat daan alleen om de randen. Ik zat er ook aan te denken dit op te lossen met plamuur, maar ik ben ban dat er als ik ga schuren grotere stukken af gaan breken dan me lief is. Wat zou het kosten zo'n rand te laten repareren (vernieuwen?) en bij welk bedrijf zou ik dan moeten zijn?
Alvast bedankt!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2005 17:41 #76061 door
hoi sander plamuur breekt en by polyester gaat er vocht tussen zitten .gevolg nog meer roest alleen zie je het niet koop passtukken en laat het lassen. groetjes rob

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2005 16:41 #76060 door
gewoon alle, maar ook echt alle roest weghalen desnoods met een roest omzetter. en dan kun je als het echt alleen om het hoekje is best wel met polyester aan de gang gaan. Door stukken te gaan inlassen moet je de hele zijkant plamuren en spuiten en daar heb je denk ik weinig zin in als het alleen om het randje gaat.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD