ophangrubber versnellingsbak

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2005 22:16 #53107 door
Ik heb net het ophangrubber onder mijn M41 bak uitgehaald en daarbij viel mij op dat dit rubber dikker (+/- 8mm) dikker is dan het originele Volvo rubber. Nu is het een M41 gemonteerd aan een B20 in een P1800 waar origineel een B18 inhoort. Is dit de reden van het verschil? De bak bonkte in ieder geval wel behoorlijk, ondanks het dus dikkere rubber.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2005 22:43 #76180 door
Beantwoord door in topic ophangrubber versnellingsbak
het bonken komt voort van een versleten = doorgezakte ophangrubber; daardoor stoot metaal tegen metaal = bonken. In 1991 werd mij in Bilbiten (= shop voor Volvo personeel in Goteborg) de ophangrubber nr 273997 = ophangrubber voor 144 meegegeven voor rubber onder M41 bij AM. Ik stelde ook vast: nr 273997 zat ook onder M41 wanneer ik die haalde van onder 144 1969. Sedert ik 273997 monteerde voor M41 onder AM, nooit problemen gehad. Mogelijks is de juiste rubber niet meer verkrijgbaar (gaf wel juist part nr in Bilbiten). Weet echter niet of het zo correct is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2005 19:16 #76179 door
Beantwoord door in topic ophangrubber versnellingsbak
Ik gebruik het versnellingsbakrubber van een 740. Mits je er een klein hoekje uitzaagt, past dat ook.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2005 21:11 #76178 door
Beantwoord door in topic ophangrubber versnellingsbak
het ophangrubber onder de M41 is zoals Willy zegt identiek aan het ophangrubber van de 140.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD