water in de deuren

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2005 01:49 #53064 door
water in de deuren is gemaakt door
Ik heb bij mijn amazon flink last van klotsend water in de deuren. Ik zie aan beide kanten maar 1 klein afwateringsgaatje aan de slotkant van de deur onderin. Hoort hier niet wat meer in en zo ja op welke plek kan ik een extra afwateringsgaatje boren.
Verder nog tips hoe de binnenkant van de deuren te behandelen tegen evt roest ?? (nu nog geen roest of lelijke plekken maar met zoveel water is dat slechts een kwestie van tijd uiteraard)
Btw, tis een amazon 123GT 2 deurs

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2005 08:44 #76358 door
Beantwoord door in topic water in de deuren
In het midden en vooraan horen ook gaatjes te zitten. Deze zitten meestal dicht met verf en prut. Goed schoonpeuteren zodat het water eruit kan. De binnenkant van de deuren eventueel ontroesten en behandelen met roestwerende primer (owatrol of zo) en verf. Daarna kun je tectyl of een vergeljkbaar product voor holle ruimtes aanbrengen. Wel zien dat je de eerder schoongemaakte gaatjes niet weer dichtsmeert natuurlijk.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2005 09:48 #76357 door
Het is goed mogelijk dat de onderrand is opgelast, in dat geval zijn de afwateringsgaatjes weg. Gebruik dan de boor om gaten van ten minste 1 cm breed te boren op de laagste punten. Origineel zitten er, zoals Bernard zegt, 3 openingen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2005 13:03 #76356 door
en ik zou ook iets gaan doen met de afsluitrubbers en raamgeleiders.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2005 21:50 #76355 door
Precies wat siang aangeeft, de rubbers op de ramen kunnen al een hoop schelen, want water wat er niet in kan, hoeft er ook niet uit. Helemaal drooghouden doe je het nooit, maar preventie is heel belangrijk voor deuren, dure onderdelen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2005 11:38 #76354 door
zelf geef ik de voorkeur aan (vette) producten in de deuren , verf e.d droogt na verloop van tijd op , maar waar vet zit komt geen roest , meerdere lagen owatrol zou genoeg moeten zijn

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2005 14:00 #76353 door
ik hoop voor je dat het nog goed komt dan, roest begint snel, maar inderdaad enig vet middel zou goed zijn. en anders eerst volspuiten met roest omzetter

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD