trekhaak combi

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2005 11:26 #53058 door
trekhaak combi is gemaakt door
met het "verrekijkertje" gezocht maar is me toch niet duidelijk. Past een trekhaak van een 131 (zit tussen de bumpersteuenen en door de bodem heen), ook onder mijn combi? Komt ie dan voorbij de bumper en gaat dat goed met de achterklep? thxs!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2005 19:04 #76377 door
Beantwoord door in topic trekhaak combi
Voor zover ik weet zijn de trekhaken voor combi en Amazon verschillend, en dus niet uit te wisselen. Dat heeft vooral te maken met de vorm van de bodemplaat. De trekhaak voor een combi komt in elk geval niet in problemen met de klep. Die blijft daarboven. Als je bij de onderdelen kijkt zul je ook zien dat het VOD verschillende trekhaken voor sedan en combi in voorraad heeft. Een nieuwe haak voor de sedan kost 104 euro (ex BTW), voor een combi ben je 194 kwijt (maar dat zal niet alleen met de vorm van de haak te maken hebben).

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2005 19:11 #76376 door
PS het gaat hierbij om de trekhaken met een langere stang die achter de benzinetank aan de bodemplaat wordt bevestigd. Deze hebben een typegoedkeuring.
De Zweedse (en ook Belgische) haken die je alleen met een plaat tussen de bumpersteunen vastschroeft hebben die goedkeuring niet. Die krijg je dus ook niet vermeld op je kentekenbewijs.
De bevestiging aan alleen de achterrand van de bodemplaat lijkt me ook onvoldoende voor een beetje geladen aanhanger, laat staan een caravan. Onder mijn auto zat er een toen ik hem kocht en de kofferbakbodem vertoonde verdachte scheurtjes (geen roest) langs de kokerbalken. Dat heb ik dus laten repareren en daarna snel een goedgekeurde haak gemonteerd. Die kan ruimschoots het gewicht aan waarvoor hij is goedgekeurd (1000 kg).

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2005 21:31 #76375 door
voor een vermelding op het kentekenbewijs maakt het niet uit wat voor trekhaak en zelfs niet of er een trekhaak onder de auto zit.Vermelding geeft dus niet aan of er een goedgekeurde haak onder zit.Overigens kan het zijn ,dat bij gasonderbouw de goedgekeurde haak niet past.Ik gebruik al jaren de zweedse haak die en aan de bumpersteunen en in de reservewielbak zit met een plaat met een stuk of tien bouten.Dit werkt al zo'n 30000 km goed met een caravan van 12oo kg.Je moet alleen niet een trekhaak nemen met bevestiging alleen aan de bumpersteunen.Dit gaat mis met een caravan.Scheuren van de bumpersteunen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD