dinitrol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2005 23:39 #53010
door
dinitrol is gemaakt door
hallo, ik weet er bestaat een verrekijker, maar toch......
ik wil de katterug een dinitrol behandeling geven. ik ben in bezit van een degelijke compressor. kan ik dit zelf doen??? de kokerbalken behandelen klinkt logisch maar welke delen worden normaal gesproken nog meer behandeld?
ik heb totaal geen ervaring met dinitrol en elke info is welkom.
alvast bedankt. roel
ik wil de katterug een dinitrol behandeling geven. ik ben in bezit van een degelijke compressor. kan ik dit zelf doen??? de kokerbalken behandelen klinkt logisch maar welke delen worden normaal gesproken nog meer behandeld?
ik heb totaal geen ervaring met dinitrol en elke info is welkom.
alvast bedankt. roel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2005 08:47 #76610
door
Beantwoord door in topic dinitrol
Ja, kun je zelf. De vakman heeft echter een endoscoop om in de balken te kijken en kan zo zien of er overal genoeg zit. Je zult dus zeker voldoende dinitrol moeten spuiten om van een goed resultaat verzekerd te zijn. Om het spul te verstuiven heb je een spuit nodig met een slangetje dat in de balk kan. Het spuitkopje moet in alle richtingen spuiten. Alle holle ruimtes moeten ingespoten worden, dus kokerbalken, dorpels, achter de sierdorpels, vertikale stijlen, binnenkant portieren en verder alle koekjes waar je normaal niet kijkt zoals balkjes en felsranden van motorkap en kofferdeksel.
Wees voorbereid op een onvoorstelbare smeerboel en dek dus je garagevloer af met plastic en kranten. Een spuitmasker is ook geen overbodige luxe.
Wees voorbereid op een onvoorstelbare smeerboel en dek dus je garagevloer af met plastic en kranten. Een spuitmasker is ook geen overbodige luxe.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2005 10:52 #76609
door
De bezparing en rotzooi weegt m.i. niet op tegen het vakmanschap en gebruik van juiste tools van een gerenomeerde dinitrol behandelaar. Waxoil daarentegen kun je zelf wel verspuiten, handig in de deuren en aanvullend op bewegende delen & onderzijde voor bescherming tegen pekel.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2005 19:45 #76608
door
Ik heb verleden jaar een anti-roest dag meegemaakt bij de regio Zuid en daar vertelde een man van Dinitrol een heel verhaal.<br>
O.a. dat zelf doen in kokerbalken vrij zinloos is. Door te weinig ventilatie werkt het drijfgas niet en zal de dinitrol slechts op de bodem van de kokerbalk belanden maar niet de rest beschermen. Dit kun je beter aan de vakman overlaten.<br><br>
Groetjes,<br>
Jan
O.a. dat zelf doen in kokerbalken vrij zinloos is. Door te weinig ventilatie werkt het drijfgas niet en zal de dinitrol slechts op de bodem van de kokerbalk belanden maar niet de rest beschermen. Dit kun je beter aan de vakman overlaten.<br><br>
Groetjes,<br>
Jan