bumpers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2005 21:27 #52990
door
bumpers is gemaakt door
Hallo
Hoe kun je het best nieuwe bumpers plaatsen zonder alles te beschadigen.
Moet ik de bumper plaatsen met alle schroeven los zodat je nog kan schuiven?
Of moet ik al de bumper schroeven vast zetten,zodat alles vatzit?
Als alles vast zit beschadig je de lak van de ribbeldelen aan de achter zijde je kunt de hoeken van de bumpers niet verschuiven?
Ik hoop dat iemand iets weet hoe je de bumpers het makkelijkste plaats.
Groetjes
Hoe kun je het best nieuwe bumpers plaatsen zonder alles te beschadigen.
Moet ik de bumper plaatsen met alle schroeven los zodat je nog kan schuiven?
Of moet ik al de bumper schroeven vast zetten,zodat alles vatzit?
Als alles vast zit beschadig je de lak van de ribbeldelen aan de achter zijde je kunt de hoeken van de bumpers niet verschuiven?
Ik hoop dat iemand iets weet hoe je de bumpers het makkelijkste plaats.
Groetjes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2005 23:05 #76702
door
Beantwoord door in topic bumpers
De methode welke ik toepas is; op een kleed de 3 delen in elkaar zetten, met z'n tweeen de bumper monteren op de steunen die al aan de wagen zitten. Handig is om op de hoeken een sloop te plaatsen om lakschade te voorkomen. De rozetten plaats ik als laatste en om de rozetranden kun je rubber plaatsen (zelfde als om kofferbakhandgreep en per meter te verkrijgen in VOD) Staat ook erg af eenmaal gemonteerd. Tenslotte binnenzijde (incl moeren)met heldere tectiel en/of waxoil anticorrosief behandelen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2005 23:11 #76701
door
hallo ed
Hoezo plaats je de rozetten als laatste die zitten toch vast aan de bumpersteun?
Zonder steun kun je ze niet plaatsen?
Hoezo plaats je de rozetten als laatste die zitten toch vast aan de bumpersteun?
Zonder steun kun je ze niet plaatsen?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2005 23:25 #76700
door
SORRY Heb het verkeerd gelezen!
Nog een vraag hoe kan ik de hoeken naar buiten stellen,komen tegen de ribbeldelen aan tewijl ik deze ribbeldelen toch zeker 1 cm terug geplaats heb.
De bumperdelen die je nieuw koopt bij het vod passen niet helemaal de hoekstukken sluiten niet mooi aan het middedeel,als je aan de bovenzijde kijk zitten de hoekstukken niet gelijk met het middedeel deze verspringen?
Nog een vraag hoe kan ik de hoeken naar buiten stellen,komen tegen de ribbeldelen aan tewijl ik deze ribbeldelen toch zeker 1 cm terug geplaats heb.
De bumperdelen die je nieuw koopt bij het vod passen niet helemaal de hoekstukken sluiten niet mooi aan het middedeel,als je aan de bovenzijde kijk zitten de hoekstukken niet gelijk met het middedeel deze verspringen?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2005 18:14 #76699
door
Dat de delen niet goed opelkaar passen hoort dus niet, nu schiet mij te binnen dat de achterbumper wellicht het beste compleet kan worden gemonteerd MET DE STEUNEN ERAAN, dan schuif je hem op z'n plek en zorg dat die hoekdelen de lak niet beschadigen.
De zijsteunen als laatste vastzetten.
Als de delen niet goed passen valt te overwegen ze terug te geven en een gebruikte maar goed passende achterbumper opnieuw te verchromen. Meerdere adressen, bij Dries in Barneveld, Heychroom in A'dam, en nog wel een paar. De kwaliteit van het chroom zal dan wellicht nog beter zijn. Persoonlijk niet zo kapot van de kwaliteit die bij GCP/Zweden/VOD vandaan komt. Dit is al eens eerder aan de orde geweest op het forum
De zijsteunen als laatste vastzetten.
Als de delen niet goed passen valt te overwegen ze terug te geven en een gebruikte maar goed passende achterbumper opnieuw te verchromen. Meerdere adressen, bij Dries in Barneveld, Heychroom in A'dam, en nog wel een paar. De kwaliteit van het chroom zal dan wellicht nog beter zijn. Persoonlijk niet zo kapot van de kwaliteit die bij GCP/Zweden/VOD vandaan komt. Dit is al eens eerder aan de orde geweest op het forum
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2005 21:28 #76698
door
Mee eens met Ed dat de kwaliteit van de bumpers bij het VOD niet al te best zijn. Geadviseerd werd deze ook aan de buitenant te behandelen met blanke lak. Maar heb geen ervaring ermee of de bumpers dan wel langer meegaan.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2005 22:00 #76697
door
Ter voorkoming van teleurstellingen: Heijchroom in Amsterdam bestaat niet meer. Het bedrijf is deze zomer failliet gegaan.