autolak -verweerde auto gedeeltelijk spuiten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2005 16:36 #52968 door
Ik ga binnenkort een nieuw scherm op mijn amazon plaatsen. De auto zit op zich redelijk goed in de (oude) lak (grafietgrijd, KC 80)maar deze is wel verweerd (na het poetsen krijgt hij de donkergrijze tint, maar deze wordt lichte naarmate er meer in wordt gereden. Elke volvo die ik zie met eenzelfde kleurcode heeft echter een andere tint. Nu ben ik bang dat het nieuw geplaatse scherm er straks uitspringt qua kleur. Vraag: Hoe voorkom ik dit / hoe krijg ik het nieuwe scherm in dé goede kleur grijs.

alvast bedank voor de reactie

Frits

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2005 16:44 #76809 door
Ik heb ook een ama met grafietgrijze lak (heet overigens duifgrijs) nr. 80. Ik gebruik voor bijwerken e.d. het nr. 80. Er is natuurlijk kleurverschil tussen de oude originele lak en nieuwe. Wil je dit voorkomen dan de hele auto spuiten, maar ja....de centjes.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2005 17:20 #76808 door
Ik begreep dat bedrijven die lakken kunnen mengen aan de hand van een sample van de huidige kleur een schilver van de lak nu, de lak zo kunnen mengen dat de kleur excat oveenkomt de huidige kleur, is dat misschien een idee?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2005 20:00 #76807 door
ja, een goede spruiter kan dat redelijk in de buurt krijgen dan wordt je lak zogezeid ouder gemaakt ,maar in de loop van de tijd vrees ik toch dat je weer kleur verschil krijgt .
De duurdere oplossing is ook al aangedragen ,kompleet overspuiten (en dan gelijk blnkelak er op laten zetten heb je geen last meer van verkrijten/verkleuren)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD