voorscherm
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2005 20:47 #52830
door
voorscherm is gemaakt door
Wilde iets te snel, excuus. Dankzij dit forum heb ik afgelopen jaar met hulp van de verrekijker zelf al veel verbeteringen kunnen aanbrengen en reparaties uitgevoerd bij mijn combi waarvoor mijn dank. Blijven nu wat kleine dingetjes over.
1/ kier tussen re voordeur deur en voorscherm is ongelijk en wordt naar boven toe smaller, plaatdelen raken elkaar bijna. deur past perfect, waarschijnljik moet voorscherm gesteld worden. Hoe doe ik dit?
2/ Onder stoelzitting nieuwe banden gespannen, maar na 1/2 uur kom ik met rugpijn uit stoel. In onderrug lendensteun duidelijk voelbaar, bovenkant stoel voelt vulling wat slap aan, bij iets achteroverhange voel ik framewerk van stoel in bovenrug, is dit normaal of moet rugleuning ook nieuwe banden/vulling hebben, zo ja waar bestel ik dit?
3/ Is schutboard ook aan motorkant te isoleren? iemand ervaring hiermee?
1/ kier tussen re voordeur deur en voorscherm is ongelijk en wordt naar boven toe smaller, plaatdelen raken elkaar bijna. deur past perfect, waarschijnljik moet voorscherm gesteld worden. Hoe doe ik dit?
2/ Onder stoelzitting nieuwe banden gespannen, maar na 1/2 uur kom ik met rugpijn uit stoel. In onderrug lendensteun duidelijk voelbaar, bovenkant stoel voelt vulling wat slap aan, bij iets achteroverhange voel ik framewerk van stoel in bovenrug, is dit normaal of moet rugleuning ook nieuwe banden/vulling hebben, zo ja waar bestel ik dit?
3/ Is schutboard ook aan motorkant te isoleren? iemand ervaring hiermee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2005 22:37 #77530
door
Beantwoord door in topic voorscherm
Spatbord los maken, en op je gemak buigen (onderste beugel)Als het scherm org is dan moet dit niet te veel problemen maken. Rugvulling vervangen ook de banden. Lenedensteun via knop of schroef verstellen. Betsellen! WAT DACHT JE VAN HET VOD! prijzen zijn overal wel gelijk. (vind ik) Schutbord? in de motorruimte? zou ik niet doen. Maar je kan hiervoor wel ollie en brandstof bestendige deken gebruiken (brandvertragend). Ik zou hier toch nog een nachtje over slapen. Wat dacht je van vocht wat er achter blijft hangen.
Succes.
Succes.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2005 00:27 #77529
door
Naar mijn ondervinding zijn de stoelelastieken die Scandcar levert net een fractie langer dan de elastieken die IPD levert. Maar zoals je zelf schrijft is ook het materiaal van de kussens zelf aan veroudering en slijtage onderhevig. Ik heb beide vernieuwd en kan weer een hele dag en meer in de auto zitten met mijn gevoelige rug. Schutbord: je kan antidreunplaat in de zwaarste kwaliteit aan de binnenkant plakken, maar de meeste herrie komt toch door de kieren: zijn alle tulen (doorgangsrubbers) nog 100%, de tule waar de gasstang doorheen gaat wordt het meest over het hoofd gezien, ook het manchet van de versnellingspook kan herrie doorlaten. Als de tulen niet op orde zijn, kan je plakken wat je wilt, maar bereik je geen optimaal effect; echt stil wordt ons soort auto's nooit.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2005 13:55 #77528
door
Dank je voor je reactie, leuning uit elkaar gehaald en inderdaad banden helemaal uitgerekt. Als ik er nieuwe band indoe moeten ze dan achter het horizontale balkje in midden stoel langs? Lijkt mij logischer voorlangs anders voel je de stang in je rug.