bevestigen sierstrippen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2005 23:01 #52810
door
bevestigen sierstrippen is gemaakt door
Hallo,
Kan iemand mij het volgende uitleggen:
Ik bezit een 2-deurs amazon en ik moet een sierstrip onder het raam naast de passagiersdeur opnieuw bevestigen omdat ik deze verwijderd had omdat ie los zat.
Hoe bevestig je zon sierlijst? In mijn carroserie zie ik 1 boorgat (misschien zijn er meer maar zitten die vol)
Ik weet van het bestaan af van klemsierlijsten maar moeten er dan gaten in de carroserie zitten om de vast te maken. Hoe zit dat.
Alvast bedankt,
Patrick
Kan iemand mij het volgende uitleggen:
Ik bezit een 2-deurs amazon en ik moet een sierstrip onder het raam naast de passagiersdeur opnieuw bevestigen omdat ik deze verwijderd had omdat ie los zat.
Hoe bevestig je zon sierlijst? In mijn carroserie zie ik 1 boorgat (misschien zijn er meer maar zitten die vol)
Ik weet van het bestaan af van klemsierlijsten maar moeten er dan gaten in de carroserie zitten om de vast te maken. Hoe zit dat.
Alvast bedankt,
Patrick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2005 10:35 #77595
door
Beantwoord door in topic bevestigen sierstrippen
Voor bevestiging van de bewuste sierlijst moeten een aantal gaatjes in de carosserie zitten (ik gok op 5 à 6) van een milimeter of 4 (of 5) (klinkt lekker vaag zo:
). Maar die gaten heb je er voor nodig.
Voor het bevestigen van de sierlijst zijn speciale kunststof blokjes met een pennetje er aan vastgegoten (kijk maar in je onderdelenboek). Deze blokjes plaats je met het pennetje naar buiten toe op de gaatjes, waarna je met een hamer de pennetjes in het blokje slaat. Hierdoor zet het blokje zodanig uit dat dit klemt in het gat in de carosserie. Vervolgens "klik" je de sierlijst op deze blokjes en klaar is Klara.
Een ander mogelijkheid is natuurlijk om de sierlijst te verlijmen. Vraag even in een automaterialenzaak wat je hiervoor het beste kan gebruiken.
Succes

Voor het bevestigen van de sierlijst zijn speciale kunststof blokjes met een pennetje er aan vastgegoten (kijk maar in je onderdelenboek). Deze blokjes plaats je met het pennetje naar buiten toe op de gaatjes, waarna je met een hamer de pennetjes in het blokje slaat. Hierdoor zet het blokje zodanig uit dat dit klemt in het gat in de carosserie. Vervolgens "klik" je de sierlijst op deze blokjes en klaar is Klara.
Een ander mogelijkheid is natuurlijk om de sierlijst te verlijmen. Vraag even in een automaterialenzaak wat je hiervoor het beste kan gebruiken.
Succes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2005 10:50 #77594
door
Hallo,
Ik ben helaas nog niet in het bezit van het onderdelenboek. Weet iemand voor mij de volvo partnumbers? van de blokjes.
Ik ben helaas nog niet in het bezit van het onderdelenboek. Weet iemand voor mij de volvo partnumbers? van de blokjes.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2005 18:39 #77593
door
Voor het modeljaar 69 werden de plasic klemmen gebruikt zoals beschreven.De lijstjes waren toen boller.Voor 69 werden metalen klemmen gebruikt die met een popnagel worden bevestigd.Deze lijstjes zijn platter.kijk dus goed welke lijstjes je hebt.Er zitten 26 klemmetjes op de auto.Plastic is 1247708 metaal is 192458.