handgreep zijpaneel voordeur links
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2005 17:18 #52790
door
handgreep zijpaneel voordeur links is gemaakt door
ben met de restauratie bezig van een Amazone 4 drs bouwjaar 1966 model 1967
bij het plaatsen van het zijpaneel, blijken de gaten voor de handgreep niet op de juiste plek te zitten, aan de andere kant past het wel.
mijn vraag is, gaatjes maken op de juiste plaats, maar ze zitten dan niet op de dezelfde plek als de rechterkant.
of kun je de handgreep ook op een andere wijze aan de deur bevestigen?
wie heeft hier ervaring mee?
waarschijnlijk heb ik een deur die van een ander model is?
De andere twee gaten zitten wel goed.
bij het plaatsen van het zijpaneel, blijken de gaten voor de handgreep niet op de juiste plek te zitten, aan de andere kant past het wel.
mijn vraag is, gaatjes maken op de juiste plaats, maar ze zitten dan niet op de dezelfde plek als de rechterkant.
of kun je de handgreep ook op een andere wijze aan de deur bevestigen?
wie heeft hier ervaring mee?
waarschijnlijk heb ik een deur die van een ander model is?
De andere twee gaten zitten wel goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2005 22:12 #77689
door
Beantwoord door in topic handgreep zijpaneel voordeur links
Ik denk dat je bedoelt de interieur handgreep aan de binnenzijde, inderdaad is de handgreep van de modellen 59-63 smaller.
Past het portier verder wel goed dan zou ik er geen wetenschap van maken.
Let even op dat de handgreep aan de buitenzijde wel past.
Ik meen dat deze ook anders is. Anders heb je een probleem en noet je op zoek naar een deur van 65+
Past het portier verder wel goed dan zou ik er geen wetenschap van maken.
Let even op dat de handgreep aan de buitenzijde wel past.
Ik meen dat deze ook anders is. Anders heb je een probleem en noet je op zoek naar een deur van 65+
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2005 00:04 #77688
door
of naar een andere handgreep.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2005 19:37 #77687
door
dit begrijp ik niet ?
de gaten zitten niet op de plaats waar de "gaatjes" zitten waar de schroeven voor het handgreep in zouden moeten.
gaat om handgreep binnenzijde links
mijn vraag is nieuwe gaatjes in metaal van deur maken? of nieuwe gaatjes in binnenpaneel maken en de twee andere proberen netjes weg te werken
handgrepen zitten dan niet gelijk
de gaten zitten niet op de plaats waar de "gaatjes" zitten waar de schroeven voor het handgreep in zouden moeten.
gaat om handgreep binnenzijde links
mijn vraag is nieuwe gaatjes in metaal van deur maken? of nieuwe gaatjes in binnenpaneel maken en de twee andere proberen netjes weg te werken
handgrepen zitten dan niet gelijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2005 23:30 #77686
door
Even zoeken op "deur" met de verrekijker.
Ik heb dat probleem ook met mijn combi ,maar dan met de rechter deur (voorlopig handgreep nog niet gemonteerd)
Schijnt dat de plaatsing van de handgrepen afhankelijk is van het bouwjaar dus dat er een(of meer) deuren vervangen zijn.
Nieuwe gaten in deur maken doe je niet even.
Ik heb dat probleem ook met mijn combi ,maar dan met de rechter deur (voorlopig handgreep nog niet gemonteerd)
Schijnt dat de plaatsing van de handgrepen afhankelijk is van het bouwjaar dus dat er een(of meer) deuren vervangen zijn.
Nieuwe gaten in deur maken doe je niet even.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2005 00:59 #77685
door
het zou kunnen zijn, maar ik heb het nooit uitgeprobeerd dat de handgrepen < 1964 > verschillen in gatbreedte. Met andere woorden: als jouw auto de platte handgreep heeft behoudens die ene deur, dan moet je op zoek gaan naar de "ronde" handgreep om te zien of de gatbreedte overeenkomt met de breedte van de gaten in jouw deur. Als hetgeen ik me niet kan voorstellen dat zou zijn, dan moeten de gaten in de deurpanelen ook niet overeenkomen met de breedte van de handgrepen. In mijn ervaring is het soms lastig om die lange schoeven recht voor het juiste gatje te krijgen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2005 13:07 #77684
door
Het probleem is niet dat de handgreep niet in de deur past ,maar dat op de een of andere manier de gaten in de deurpanelen ongeveer 5 cm "verkeerd" zitten (of in de deur ten opzichte van het paneel) 
De schroeven passen echt wel.

De schroeven passen echt wel.