verkleuring witte zijvlakken

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2005 22:01 #52699 door
Vraagje ik heb sinds een paar weken white walls op de banden zitten (sierringen r.v.s en witte zijvlakken.
Nu blijk dat bij de voorwielen de witte vlakken gaan verkleuren van het midden uit worden bruinachtig geel?
Heeft iemand dit probleem ook?
gretjes arnold

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2005 23:50 #78113 door
Beantwoord door in topic verkleuring witte zijvlakken
Over welk systeem praat je? Ravus waarschijnlijk, te koop bij Ravus of Scandcar, wellicht inmiddels ook elders. Ik ben de eerste gebruiker in NL met inmiddels meer dan 3 jaar ervaring, zomer, winter, 45+ graden in de Sahara, maar tot nu toe geen verkleuring gezien: simpelweg spons er over en schoon! Vraag maar nieuwe bij de verkoper.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2005 21:17 #78112 door
Arnold, heb je ook de zwarte onderlegringen tussen de witte randen en de band zitten?
Zoniet dan gaan de weekmakers in het rubber er voor zorgen dat de witte randen verkleuren. Ik heb dit gehad nadat ik een onderlegring verloren was en het niet wist. Naderhand zag ik de verkleuring.
Siang, ben je nog nooit een onderlegrand verloren? Is mij nu al 3 keer gebeurd, zie ik in de spiegel ineens iets door de lucht vliegen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2005 22:41 #78111 door
Ik ben ook al minstens 6 zwarte onderlegringen verloren. Opeens hoor je een tik en dan zie je 'm letterlijk vliegen.Ik ga er maar weer een paar bestellen bij Scandcar. De verkleuring komt inderdaad door het schuren, als de zwarte ring er niet tussen zit.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2005 22:58 #78110 door
Ik denk dat ik niderdaad niet de enige ben die de ringen verliest. Ik heb een poosje geleden op aanraden van Scandcar hierover contact opgenomen met de duitse leverancier (Ravus).

Hij liet mij weten dat dit niet mag gebeuren en heeft mij op proef een tweetal nieuwe gestuurd, maar nu met de inkepingen aan de binnenkant.

Ik heb deze nu pas enkele kilometers er op zitten en weet dus nog niet of deze beter zitten blijven. Wij hebben afgesproken dat ik dit met hem evalueer.

Als er nog meer mensen dit probleem hebben is het misschien verstandig om het ook bij Ravus aan te kaarten, anders kunnen het dure white walls worden. En nu hebben de losvliegende ringen nog geen schade aan anderen aangebracht.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2005 00:57 #78109 door
ben ik wel eens ringen kwijt geraakt? Ja zeker, meestal rechtsvoor, op bochten naar links op een plateau casu quo drempel. Of wanneer ik op een vochtig bospaadje deed alsof een Amazon een Laro kan evenaren, niet dus. Als je iets verliest zijn dat gehele systemen, nooit slechts onderlegringen, en in mijn geval altijd onder omstandigheden die Ravus uitdrukkelijk uitsluit in de leveringsvoorwaarden. Maar nogmaals: vroegah hadduh ze geen drempels maar kuilah.... in de Sahara ben ik niks kwijt geraakt, wel op de inmiddels rijk- en hoogdrempelige kleine weggetjes op de Veluwe!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD