wat voor las apparaat.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2006 15:19 #52637 door
wat voor las apparaat. is gemaakt door
Ik zou graag een las apparaat aanschaffen.
nu bieden ze bij bouwmarkten vaak mig/mag apparaten aan met gevulde draad. Nu heb ik daar zelf nog nooit mee gelast. Heeft iemand ervaring met zo'n apparaat of kan ik beter gaan voor een apparaat met gasfles.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2006 15:34 #78464 door
Beantwoord door in topic wat voor las apparaat.
Wat ik ervan heb begrepen is dat het lassen met de gevulde draad niet echt je van het is. Apparaat met gasfles is wel iets duurder, maar schijnt wel veel beter te lassen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2006 15:48 #78463 door
Dan klopte mijn vermoede toch wel. Heeft er nog iemand betere ervaringen met gevulde draad?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2006 16:34 #78462 door
Gevulde draad zou ik niet doen als je een lasapparaat koopt koop dan meteen een goede.Bij rustbuster( www.rustbuster.nl ) hebben ze goede lasapparaten voor een redelijke prijs. Zelf heb ik een mig100 van ferm gekocht en dat is geen aanrader, de draadtoevoer is onbetrouwbaar en dat zorgt voor een hoop ergernis daarbij zijn de wegwerp co2 flesjes vrij snel leeg en altijd op zondag....Koop dus een goed apparaat dat scheelt een hoop ergernis. Koop ook een paar goedkope haakse slijpertjes(+/-15euro) waarop je verschillende dingen zet zoals een komstaalborstel, doorslijpschijf,schuurscijf dat werkt een stuk prettiger dan steeds wisselen. succes

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2006 16:40 #78461 door
Koop ook niet een te klein apparaat. Mijn ervaring is dat je er steeds meer mee gaat doen. Op de site van Rustbuster kun je een hoop info terugvinden. Mocht je een ruim budget hebben, overweeg dan een driefase apparaat. Last veel mooier dan enkelfasig.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2006 17:23 #78460 door
Ik heb een goedkoop apparaat gekocht en wat meer uitgegeven door een fatsoenlijk gasfles met meters te kopen. Die wegwerpflesjes zijn telkens leeg en de druk is eigenlijk steeds te laag. En daarna oefenen maar want je eerste karwei kan nooit op-zijn-kop-onder-de-auto of een spatbordrand lassen zijn. Geef jezelf de tijd om het lassen en hat apparaat te leren kennen.<br><br>Groetjes,<br>Jan

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2006 17:44 #78459 door
enigszins overdreven uitgedrukt: klein 2-fasig apparaat met onbenullig flesje = pure miserie, ergernis, lassen met 3-fasig app met grote gasfles (min. 5l 200kg druk) is een waar genoegen; Bernard heeft dus gelijk!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2006 00:25 #78458 door
Er zijn ook wel goede 220v lasapparaatjes te koop (niet bij de bouwmarkt) ,niet iedereen heeft 380V (3 fase) in huis.
Belangrijkste is genoeg vermogen (min 150A) een losse gasfles met regelaar en een goede draad aanvoer (goedkopere versies hebben een enkel aangedreven wieltje ,de duurdere 2 of meer.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2006 07:39 #78457 door
3-fase 220V bestaat ook (heb er zo 1); alles (:draadsnelheid, instelling
stroom, gastoevoer) moet regelbaar zijn, voor prikje erbij heb je ook nog
een (handige) timer (laat toe telkens slechts gedurende ingestelde tijd te
lassen, (prop)las is gelijker en voorkomt doorbranden). Oud apparaat(je)
heeft niets van dat alles, en staat al jaren in de hoek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2006 14:06 #78456 door
Ik heb zo'n lasapparaatje met gevulde draad van de bouwmarkt, en dit last net zo "goed" als een lasapparaat met CO2-flesjes van de bouwmarkt (alleen je bent van het geklooi met die gasflesjes af). Als je zo af en toe moet lassen en slechts een deelrestauratie moet doen, is zo'n goedkoper apparaat best aan te raden. Staat je veel laswerk te wachten, dan is het zeker wel aan te raden voor het instapmodel MIG-lasapparaat bij bijvoorbeeld Rustbuster te gaan omdat dit gewoon wat degelijker is. De toepassing bepaalt in dit geval ook wat voor soort apparaat je moet aanschaffen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD