vering 145

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2006 12:57 #52577 door
vering 145 is gemaakt door
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn recent aangeschafte 145 (1972). De auto is aan de achterkant behoorlijk doorgezakten de bestuurders kant hangt nog iets lager. Zou dit te maken hebben met schokbrekers, vering of beide??
Wat zou een eventuele oplossing zijn.
De auto is uitgerust met dubbele onderbouw lpg tanks en heeft geen benzinetank meer.

vr.gr. Alfred

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2006 11:55 #78808 door
Beantwoord door in topic vering 145
Alfred, doorhangen kan nooit te maken hebben met de schokdempers. Dit is altijd terug te voeren op de vering. In jouw geval zouden nieuwe veren (en wat zwaardere dan normaal achter) uitkomst moeten bieden. Mits natuurlijk het doorhangen niet andere oorzaken (roest of schade) als oorzaak heeft.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2006 19:36 #78807 door
Alfred,

Vermoeide veren is mijn conclusie. Ik adviseer je om nieuwe extra zware veren te monteren van een 145 Express. Per kant in een uurtje te doen. Mits je over een brug kan beschikken. Belangrijk om een dag van te voren te bouten/ moeren in te spuiten met kruipolie en rekening te houden met het vervangen van de onderste bevestigingsplaten. De veren zijn bij iedere klassieke Volvo onderdelenhandelaar te koop. In Zweden zelfs gewoon bij de Biltema. Groet en succes, Peter.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2006 20:05 #78806 door

Lijkt dus inderdaad aan de vering te liggen,
Nu is het probleem dat ik een 240 achteras onder de 145 heb liggen (i.v.m. O.D.), maakt dit nog verschil met de veren/schokbrekers??
Kan ik standaard 145 gebruiken of ....??
Ik hoor het graag.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2006 13:32 #78805 door
Ik had extra zware veren (uit een Express,) met daarin nog hulpveren.
Dit was echt teveel van het goede.

Heb die veren weer verpatst, de originele veren behouden met daarin de hulpveren.

Verder heeft Nordicar in Heerhugowaard van die mooie blokjes die je onder de veren kunt plaatsten.
goed en goedkoop

Verder heb ik de ervaring dat het vervangen niet perse op de brug hoeft.........

auto opkrikken.
garagekrik onder je poot, alles losdraaien en laten zakken.....

Tja..een brug is natuurlijk altijd aan te bevelen.

Onduidelijk?
mail maar even
joepnoordman@planet.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD