vocht in 145

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2006 15:13 #52456 door
vocht in 145 is gemaakt door
Al enige tijd wordt mijn 145 linksvoor nat op de bodem. Dit gebeurt ook als hij stil staat; komt dus van bovenaf. Komt niet vanaf de voorruit, daar is alles droog.
Plastic panelen gedemonteerd en vocht blijkt via een naad boven het ventilatieklepje binnen te komen. Maar ja, hoe komt het daar dan weer???
Weet er iemand overigens hoe/waar de ventilatie-inlaat (voor de voorruit, tbv ventilatie/verwarming) afwatert? Bij een Amazon bijvoorbeeld zit er in het midden een afvoertje met of zonder slang naar beneden. Bij een 140 zit dat er volgens mij niet, maar ja, ´t water moet toch ergens blijven (en liever niet in mijn interieur...)
Ik zie jullie gewaardeerde, en hopelijk nuttige, reacties weer met belangstelling tegemoet.
Hans.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2006 16:20 #79555 door
Beantwoord door in topic vocht in 145
Ventilatieopening van de 140 watert af via je kokerbalken. Dat leek een goed idee, want tijdens het rijden worden ze voortdurend met rijwind drooggeblazen. Alleen bij mij zaten ze op een zeker moment vol met iepezaadjes (van die groene dubbeltjes, als de enorme iepen in mijn straat daarmee gaan strooien komen ze overal terecht). Bij het wassen van de auto is het dus heel belangrijk om onder je kokerbalken te controleren of ze afwateringspoortjes wel open zijn.
Lekkages willen nogal eens komen via de onderkant van de voorruit, heb ik ook lang last van gehad en toen maar een keer de hele voorruit eruit laten halen en opnieuw laten monteren.
Je kan eens in je auto gaan zitten terwijl iemand buiten er een flinke straal water op zet, zo kan je proberen te vinden wanneer er water binnenkomt t.o.v waar buiten de straal op staat.

RC.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2006 16:25 #79554 door
Probeer eens met een luchtspuitje te blazen opdat je kan zien waar het wellicht vandaan komt. Er zal heus wel een afwatering zijn en het is leuk te weten of die wel werkt. De voorruit niet gaan uitsluiten omdat ie droog is.
Probeer als het donker is met een looplamp/zaklamp van boven af te schijnen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2006 19:46 #79553 door
dit is een bekend 140 probleem.Tengevolge van bovengenoemde constructie gaat het plaatwerk dat het water richting kokerbalken vervoert roesten en dat worden dan gaten en het water komt dan ook op andere plaatsen.Dit is heel moeilijk op te lossen,omdat het plaatwerk daar overal dubbel is

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2006 21:13 #79552 door
De verdachte plaatsen "stoffig" maken met meel of talkpoeder oid en dan kijken waar de straaltjes vandaan komen. Hopelijk is het niet wat niek zegt! succes.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2006 12:41 #79551 door
Bedankt voor al jullie reacties!
Mijn vermoedens qua afwatering waren dus toch juist; ik kon me deze constructie eigenlijk niet voorstellen, maar uit het oogpunt van ventlatie door je kokerbalken toch wel weer een min-of-meer slim plan.
Wat me nog niet duidelijk is, is in welke balken het water uiteindelijk terecht komt: zijn dit de buitenste dorpels, of gaat het ook nog om andere balken???
Het lekt nu eigenlijk alleen op naden van dit bewuste (beruchte) afwatersysteem, gelukkig (nog) geen roestgaten. Ik ben van plan om deze naden dicht te kitten en via de luchtinlaat en de ventilatieklepjes een spuitbus antiroest leeg te spuiten; of heeft er iemand een beter plan???
Ik zie jullie gewaardeerde reacties & tips weer met belangstelling tegemoet!
Groet, Hans.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD