kofferdeksel afhangen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2006 02:17 #52398 door
kofferdeksel afhangen is gemaakt door
Ik heb een nieuwe kofferdeksel voor mijn Amazone sedan op de kop getikt en deze wil ik dus plaatsen.
De klep zit inmiddels op de volvo maar het is me niet gelukt om hem netjes af te hangen.
Links achter ligt hij te hoog en ik heb nogal een breede passing tussen de klep en de achterruit.
Ik heb een schanier vanuit de hoedenplank al los gedraait en de bouten naar beneden geduwt, mara dit mocht niet baten.

wie heeft er nog nuttige tips?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2006 07:58 #79891 door
Beantwoord door in topic kofferdeksel afhangen
Draai de diverse bevestigingsbouten licht aan maar niet vast, zodat je de klep nog kunt schuiven als je deze dicht hebt. Door waat duw en trek werk kun je dan de klep richten. Als je dan de goede afstelling gevonden hebt, klep voorzichtig openen zodat de afstelling niet veranderd en de bouten strak draaien,

Werkte voor mij, succes,

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2006 08:31 #79890 door
Beantwoord door in topic kofferdeksel afhangen
Het is gelukt!
Schanieren losgedraait bij de hoedenplank en de klep naar beneden gedrukt. Helaas kon ik daar de klep niet ver genoeg mee naar beneden drukken.
Om dit op te lossen heb ik ringen tussen de schanier en de klep geplaatst (op de 2 bouten die het dichts bij de achterlichten zitten) Het klinkt raar omdat je zou denken dat de klep nog hoger komt te liggen, maar dit had wel het gewenste effect.
Verder de klep in het "midden" gezet door de 6 bouten van de klep zelf te lossen en mezelf op te sluiten in de kofferbak en een maatje de klep in het midden aftehangen zodat ik de boel kon vastdraaien.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD