montage zonneklep
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2006 21:40 #52392
door
montage zonneklep is gemaakt door
Is er iemand die een foto kan sturen van de montage van een (ongedeelde) zonnekap. Ik heb er net een gekocht en vraag me af hoe dat het netst gemonteerd kan worden. Als je me kunt helpen: streek[APESTAART]avisi.nl.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2006 22:52 #79915
door
Beantwoord door in topic montage zonneklep
Hoi gert Jan,
Als je een nieuwe hebt die nog nooit gemonteerd is geweest moet je hem waarschijnlijk iets onder spanning monteren, dat is normaal.
Je moet ervoor zorgen dat de bovenkant van de klep in lijn zit met de bovenkant van het dak. Verder is de mate waarin je de kap laat "duiken" een beetje wat je zelf mooi vindt. Gebruik wel een stukje oude fietsband ter bescherming van je dakrail en ter bevordering van een stevige montage.
Succes!
Grt. Dries
Als je een nieuwe hebt die nog nooit gemonteerd is geweest moet je hem waarschijnlijk iets onder spanning monteren, dat is normaal.
Je moet ervoor zorgen dat de bovenkant van de klep in lijn zit met de bovenkant van het dak. Verder is de mate waarin je de kap laat "duiken" een beetje wat je zelf mooi vindt. Gebruik wel een stukje oude fietsband ter bescherming van je dakrail en ter bevordering van een stevige montage.
Succes!
Grt. Dries
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2006 19:06 #79914
door
Die opmerking van Dries is wel aan te bevelen, maar zorg ook dat hij echt goed vast zit want op de snelweg hebben ze veel te verduren door de windt en schuiven ze vrij snel omhoog.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2006 00:54 #79913
door
Ik heb een tijd geleden dezelfde vraag gesteld. Na antwoord van Dries opnieuw stevig bevestigd volgens de regels, maar toch blijft hij op m.n. 80km-wegen omhoogklappen als mij een vrachtwagen passeert. Heb hem er nu maar afgelaten uit angst voor beschadigingen. Op rustige wegen en autosnelwegen overigens geen last, maar ik heb met veel tweebaans 80km-wegen te maken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2006 12:59 #79912
door
Is het puur klemmen op de dakrail, of dienen de drie gaatjes in het buitenste plaatje nog te worden gebruikt om op de een of andere manier vast te zetten in de dakrail?