regenwater lekkage voetenruimte

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2006 11:09 #52383 door
Ik heb de kachelkraan van mijn 142 vervangen omdat deze koelwater lekte. Daarna is er helaas een lekkage van regenwater ontstaan in voetenruimte aan de bestuurderszijde waarvan ik de oorzaak niet kan ontdekken. Er stond vanochtend echt een plasje water in het voetenruim.

Ik heb tijdens montage opgelet dat de rubberen ring op het kachelmotordeel (bovenste deel van de kachelunit) dat op zijn plek is blijven zitten en tevens heb ik het afwateringsslangetje onderaan de kachelunit aangesloten. Wat kan ik over het hoofd hebben gezien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2006 11:47 #79941 door
Beantwoord door in topic regenwater lekkage voetenruimte
Kan ook een compleet onafhankelijk probleem zijn van dat andere. Het zou kunnen dat het rubber van de voorraam doorlekt, wat vervolgens achter het dashboard naar beneden loopt, en op de vloer terect komt. Dan zou kitten de oplossing zijn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2006 12:28 #79940 door
het is of het voorraam of de kachelunit.
een kachelunit is goed af te kitten met tixopalthe van shell , spuit de kit tussen de carrosserie en het rubber van de unit.
een opening tussen het voorraamrubber kan ook met tixopalthe maar ook met een polymeer beglazingskit , verkrijgbaar in de bouwmarkt , natuurlijk zijn er ook kitten specifiek voor de auto-garage.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2006 15:54 #79939 door
Kachelunit afkitten. Het lijkt me sterk dat nu ineens de voorruit zou gaan lekken, net nadat je aan de kachelunit hebt gewerkt!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2006 11:37 #79938 door
Probleem opgelost! Bleek idd niet aan het kachelsysteem te liggen, maar aan de binnenverlichtingschakelaar in de deurstijl. Deze liet dus water door en heb ik zodoende verwijderd (deed het toch al niet meer) en er een dopje voor in de plaats in gedrukt. De lekkage bestond denk ik al een tijd, maar omdat ik de matten weggehaald had werd het nu pas zichtbaar.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan. Bedankt voor het meedenken allemaal!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD