windgeruis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2006 00:13 #52376
door
windgeruis is gemaakt door
<body>
<p>Mijn 2 deurs Amazone heeft behoorlijk last van windgeruis rondom de portieren.<br>
Mijn maatje heeft ook een amazon en die is stil...<br>
Ik heb de deurrubbers al vervangen, tochtbanden lijken me in goede staat, blijven de raamgeleiders over.<br>
Nu is mijn vraag;<br>
Wat kan ik het beste vervangen wat effect heeft en hoe spoor ik beste het luchtlek op?</p>
<p> </p>
<p>Gr. Joep</p>
</body>
<p>Mijn 2 deurs Amazone heeft behoorlijk last van windgeruis rondom de portieren.<br>
Mijn maatje heeft ook een amazon en die is stil...<br>
Ik heb de deurrubbers al vervangen, tochtbanden lijken me in goede staat, blijven de raamgeleiders over.<br>
Nu is mijn vraag;<br>
Wat kan ik het beste vervangen wat effect heeft en hoe spoor ik beste het luchtlek op?</p>
<p> </p>
<p>Gr. Joep</p>
</body>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2006 09:01 #79964
door
Beantwoord door in topic windgeruis
Kijk eens langs je auto, de voorste naad bij je voorscherm. hier moet je deur iets terug liggen zo'n 1mm. Aan de achterkant mag de deur 1mm naar bijetn liggen.
Als je dit goed doet zie je dit in eerste oogopslag niet, maar het scheelt wel.
tijdens het rijden glijdt de wind nu langs de naad inplaats dat het er in blaast.
Als je dit goed doet zie je dit in eerste oogopslag niet, maar het scheelt wel.
tijdens het rijden glijdt de wind nu langs de naad inplaats dat het er in blaast.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2006 17:32 #79963
door
De wind kan ook gieren tussen het chroom en rubber van het tochtraampje.
Ik bedoel het staande lijstje, waar het tochtraam tegenaan valt.
Plak eens isolatietape over de kier en kijk of dat helpt. Dan kan je evt. zwarte kit in de kier doen.<br>
Soms sluit het raampje niet goed, dan kun je de vangstrip van het sluitertje iets verbuigen, waardoor het raampje beter aantrekt.
Ik bedoel het staande lijstje, waar het tochtraam tegenaan valt.
Plak eens isolatietape over de kier en kijk of dat helpt. Dan kan je evt. zwarte kit in de kier doen.<br>
Soms sluit het raampje niet goed, dan kun je de vangstrip van het sluitertje iets verbuigen, waardoor het raampje beter aantrekt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2006 19:58 #79962
door
Rij anders eens met twee man en laat eentje met een bv stofzuigerslang luisteren naar een evt windruisplek.
Of alle naden afplakken met breed schildersband en dan bij stukjes verwijderen tot je de boosdoener hebt gevonden. Is wel tijdrovend maar wel effectief.
Achter de deurbekleding zou het netjes winddicht moeten zijn, desnoods afplakken met vuilniszakplastic of zo.
Of alle naden afplakken met breed schildersband en dan bij stukjes verwijderen tot je de boosdoener hebt gevonden. Is wel tijdrovend maar wel effectief.
Achter de deurbekleding zou het netjes winddicht moeten zijn, desnoods afplakken met vuilniszakplastic of zo.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2006 21:49 #79961
door
Joep, het tochtraampje (zie opmerking Huib) is vaak een zeer grote boosdoener. Hoe hard rij je? Boven de 160 beginnen ook de spiegels veel herrie te maken...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2006 23:09 #79960
door
<body>
<p>Tochtraam rubbers heb ik al eens vervangen gaf weinig resultaat. <br>
De deuren hebben een perfecte sluiting.<br>
Ik ga denk ik eens werken met schilders tape, kijken wat ik hiermee bereik.<br>
Ik heb toevallig vandaag op de passagiers zijde meegereden in mijn eigen auto en het viel mij op dat aan deze zijde de auto lucht lekt op de
verticale raamgeleider aan de achterzijde.<br>
<br>
volgens het onderdelen boek bestaan deze geleiders uit 2 onderdelen een boven en onderzijde. welke te vervangen?<br>
<br>
Heeft het vervangen van de deurrubbers zin? de mijne zijn 44 jaar oud nog wel heel maar wat ingezakt.</p>
<p>Waar dienen nu de deurrubbers voor en waar voor de tochtbanden? en zijn deze
laatste ook leverbaar in het grijs/zwart?</p>
<p>Oja, ik geloof dat mijn Amazone B18A met OD /& K as de 160 net niet
haalt....</p>
</body>
<p>Tochtraam rubbers heb ik al eens vervangen gaf weinig resultaat. <br>
De deuren hebben een perfecte sluiting.<br>
Ik ga denk ik eens werken met schilders tape, kijken wat ik hiermee bereik.<br>
Ik heb toevallig vandaag op de passagiers zijde meegereden in mijn eigen auto en het viel mij op dat aan deze zijde de auto lucht lekt op de
verticale raamgeleider aan de achterzijde.<br>
<br>
volgens het onderdelen boek bestaan deze geleiders uit 2 onderdelen een boven en onderzijde. welke te vervangen?<br>
<br>
Heeft het vervangen van de deurrubbers zin? de mijne zijn 44 jaar oud nog wel heel maar wat ingezakt.</p>
<p>Waar dienen nu de deurrubbers voor en waar voor de tochtbanden? en zijn deze
laatste ook leverbaar in het grijs/zwart?</p>
<p>Oja, ik geloof dat mijn Amazone B18A met OD /& K as de 160 net niet
haalt....</p>
</body>
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2006 18:23 #79959
door
Hey Joep. Kleppenstep? (je email) Heb je toevallig ook een oud Hondatje? <br><br>Deurrubbers dienen om water (en lucht en geluid) buiten te houden. Tochtbanden zijn er puur om geluid tegen te gaan. Kieren dicht maken met een tijdelijk rubber of plakbank kan je inderdaad helpen om de bron op te sporen. Het tochtraampje blijft echter vaak de grootste boosdoener, dus misschien handig om daar te beginnen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2006 15:05 #79958
door
Yep, weet alles van Honda 4 takt bromfietsen. Ik heb vroeger bij Wk tweewielers gewerkt als monteur. (Deventer)
Ik heb alleen nog een CD50-H bijna nieuw in onderdelen liggen en o.a. een Puch VS50
Ik heb alleen nog een CD50-H bijna nieuw in onderdelen liggen en o.a. een Puch VS50
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2006 16:48 #79957
door
Hey Joep, bij WK? Daar haalde ik ook altijd m'n viertakt spul. (ik woon in Bathmen) Ik heb nog steeds een engelse C50, die nog op kenteken gezet moet worden, en dus gekeurd...