kofferdeksel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2006 11:07 #52238
door
kofferdeksel is gemaakt door
Hallo!
Het kofferdeksel van mijn amazon 69 blijft niet in open toestand omhoog; de twee "torsiestangen" die als veren dienen, lijken me wel ok; zeker als ik vergelijk met mijn amazon 65: identiek --zo te zien-- geplaatst, en daar blijft het deksel wel open ....: raadsel.
Kan het zijn dat je die stangen kunt bijregelen? Blijkbaar enkel aan de kant tegenover het scharnier: twee haken waarin de stang achter kan geklemd worden. Nu zitten ze beiden op beide auto's in de verste haak richting achterzetel.
Of kunnen ze "slijten"?
Herkent iemand dat?
MVG
Denis
Het kofferdeksel van mijn amazon 69 blijft niet in open toestand omhoog; de twee "torsiestangen" die als veren dienen, lijken me wel ok; zeker als ik vergelijk met mijn amazon 65: identiek --zo te zien-- geplaatst, en daar blijft het deksel wel open ....: raadsel.
Kan het zijn dat je die stangen kunt bijregelen? Blijkbaar enkel aan de kant tegenover het scharnier: twee haken waarin de stang achter kan geklemd worden. Nu zitten ze beiden op beide auto's in de verste haak richting achterzetel.
Of kunnen ze "slijten"?
Herkent iemand dat?
MVG
Denis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2006 14:00 #80629
door
Beantwoord door in topic kofferdeksel
Ik had dat probleem ook. Toen ik aan de achterkant zwaardere veren had gemonteerd, stond de auto wat hoger op de wielen en .... bleef de kofferdeksel ook openstaan.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2006 17:34 #80628
door
Wat soms ook nog wel wil helpen is de veer voorzichtig nog net iets meer op spanning te zetten. Dit kun je doen door een dikwandig buisje of iets van een moer over de naar beneden wijzende uiteinden te schuiven.
Hopelijk is het zo te interpreteren wat ik bedoel, anders wil ik wel even een foto maken ter illustratie.
Hopelijk is het zo te interpreteren wat ik bedoel, anders wil ik wel even een foto maken ter illustratie.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2006 20:32 #80627
door
Busjes in de scharnieren vervangen.Deze zijn vaak voor de helft doorgesleten.Dit is de oorzaak.Veren spannen wil wel eens een beetje helpen.Auto op zijn dak leggen helpt ook goed.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2006 19:31 #80626
door
Je kunt de torsie veren met behulp van een grote schroevendraaier of andere hefboom spannen. Er zijn bovenaan naast het scharnier drie stelmogelijkheden. Torsiestang iets oplichten en een tandje hoger leggen, tenzij hij al op zijn strakst staat.