zijraam achter p1800es demonteren
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2006 18:02 #52236
door
zijraam achter p1800es demonteren is gemaakt door
Ik wil het zijraam van m'n P1800ES demonteren. Nu heb ik wel eens gehoord dat dit een lastig klusje is, omdat het risico groot is dat het raam breekt.
Heeft iemand tips voor demontage?
Gaat het net als bij de voorruit en achterruit van een Amazon, gewoon het rubber met plamuurmes en/of schroevendraaier over een randje zetten en dan uiteindelijk de ruit er gewoon uitpakken?
Of zijn de rubbers nog nieuw te krijgen en kan ik de oude het beste gewoon stuksnijden om de ruit eruit te halen?
Alvast bedankt,
Groeten Lars
Heeft iemand tips voor demontage?
Gaat het net als bij de voorruit en achterruit van een Amazon, gewoon het rubber met plamuurmes en/of schroevendraaier over een randje zetten en dan uiteindelijk de ruit er gewoon uitpakken?
Of zijn de rubbers nog nieuw te krijgen en kan ik de oude het beste gewoon stuksnijden om de ruit eruit te halen?
Alvast bedankt,
Groeten Lars
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2006 21:50 #80634
door
Beantwoord door in topic zijraam achter p1800es demonteren
Het vinden van een zijraam en het rubber voor een ES zal niet makkelijk zijn. Dus doe het heel voorzichtig en probeer de boel heel te houden. De ruit is van "veiligheids" glas gemaakt, dus dan springt het eerder aan gruzelementen als de gelaagde voorruit(die barst). Maar het zou toch het beste zijn om een nieuw rubber te vinden. Dan zou je in ieder geval bij demontage van de zijruit het rubber los kunnen snijden, kan de ruit alleen nog maar springen bij montage! Die zijn nl in ieder geval niet nieuw te krijgen voor zover ik weet.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2006 10:27 #80633
door
Beantwoord door in topic zijraam achter p1800es demonteren
Het demonteren ging prima door op dezelfde wijze te werken als ik doe bij een Amazon.
Gewoon voorzichtig met een schroevendraaier/plamuurmes het rubber rondom over de rand heen zetten van binnenuit.
Daarna was het raam er zo uit te pakken.
(Dit ter lering en informatie voor iemand die ook een keer een achterraam wil demonteren.)
Gewoon voorzichtig met een schroevendraaier/plamuurmes het rubber rondom over de rand heen zetten van binnenuit.
Daarna was het raam er zo uit te pakken.
(Dit ter lering en informatie voor iemand die ook een keer een achterraam wil demonteren.)