bovenhandslassen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2006 21:31 #52193
door
bovenhandslassen is gemaakt door
Wie heeft er tip om bovenhands prop te lassen met en CO2 lasmachine (puntlassen d.m.v gaatje booren)b.v onderkant dorpel, dit vraag ik omdat ik proplas en de Amp iets opdraai, maar dan valt de las naar beneden, heeft er iemand tips, zelf had ik gedacht om mijn Amazone onderste boven op zijn dak te leggen, omdat het bij mij toch maar en lossen carrosorie meer is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2006 21:37 #80838
door
Beantwoord door in topic bovenhandslassen
Wat bedoel je met de las valt naar beneden? Blijft hij niet hechten aan de ondergrond of bedoel je dat het te veel een prop/druppel wordt?
Als hij niet blijft hechten aan de ondergrond moet je die beter schoon maken ,anders ben je niet aan het lassen maar aan het bakken en braden
De eventuele te hoge ,of grote "druppels" kan je altijd met een zogenaamde lammellenschijf of een afbraamschijf weer glad slijpen.
Als hij niet blijft hechten aan de ondergrond moet je die beter schoon maken ,anders ben je niet aan het lassen maar aan het bakken en braden

De eventuele te hoge ,of grote "druppels" kan je altijd met een zogenaamde lammellenschijf of een afbraamschijf weer glad slijpen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2006 22:29 #80837
door
stroomsterkte niet te hoog en draadsnelheid ietwat hoger als normaal, dan stolt het smeltbad iets sneller.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2006 08:32 #80836
door
Eventueel kun je je gaatjes iets kleiner maken. Ik weet niet hoe je gaatjes zitten, maar het werkt het meest handig om alleen de voorste plaat door te boren, zodat je die op de achterste vastlast door het gat heen.
Verder kun je er nog een koperen strip achter (laten) houden. De las zal niet hechten op het koper, maar dit geeft het vloeibad wel wat steun en er kan wat warmte heen.
Verder verhuren ze bij Nordicar volgens mij een kantelbrug. Zie www.nordicar.com/content/nl/nl4.htm Dat is erg prettig, zodat je voor je aan de bodem kunt werken.
Ook op Marktplaats wordt er een aangeboden
koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/gar...tingen/37331944.html
Succes!
Verder kun je er nog een koperen strip achter (laten) houden. De las zal niet hechten op het koper, maar dit geeft het vloeibad wel wat steun en er kan wat warmte heen.
Verder verhuren ze bij Nordicar volgens mij een kantelbrug. Zie www.nordicar.com/content/nl/nl4.htm Dat is erg prettig, zodat je voor je aan de bodem kunt werken.
Ook op Marktplaats wordt er een aangeboden
koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/gar...tingen/37331944.html
Succes!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2006 10:40 #80835
door
Op z'n kop lassen is altijd lastig. Toch moet het gewoon lukken hoor. Bij dorpels hield ik de lastoorts wat schuin anders verstopt de boel heel snel. Mocht je echt een hele rits moeten lassen én je hebt gewoon de gelegenheid om het casco desnoods op z'n kant te zetten werkt dit gewoon heel prettig en op lekkere werkhoogte. succes!