roestpreventie

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 14:27 #52190 door
roestpreventie is gemaakt door
Beste Volvoliefhebbers,

Komende zomervakantie wil ik mijn '69 144 aan de onderkant behandelen tegen roest. Voornamelijk preventief, eventueel laswerk wil ik tijdens de APK laten bekijken. Nu heb ik me wat in zitten lezen en kwam ik FLUID FILM ( www.fluidfilm.nl ) tegen. Het schijnt nog maar sinds kort op de Nederlandse markt te zijn, maar al veel langer te bestaan in het buitenland. Heeft iemand ervaring hiermee? Ook ben ik erg fan van Owatrol, maar dat heb ik nog niet op grotere delen toegepast, omdat ik nu twijfel...
Alvast bedankt voor jullie reacties! Vriendelijke groeten Marijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2006 01:28 #80850 door
Beantwoord door in topic roestpreventie
Hallo Marijn,
vind ik leuk om je vraag hier te lezen! Ik ben lid van de club en rij zelfs dagelijks in een katterug uit 1960.
Daarnaast ben ik de importeur van FLUID FILM en de eigenaar van de website fluidfilm.nl.
Logisch dat ik de producten aanbeveel. Door mijn eigen katterug ben ik op FLUID FILM gekomen. Ik heb hem een jaar geleden gekocht en was al van tevoren op zoek gegaan naar een roestbeschermingsmiddel. Daarbij heb ik ook op Duitse oldtimerforums gezocht en gevraagd (ben Duitse). Uiteindelijk is mijn keuze op FLUID FILM gevallen. Omdat het in Nederland niet verkrijgbaar was heb ik het in Duitsland gekocht. Mijn katterug had van begin een gaatje in een dorpel, daar heb ik met de spuitbus en de holleruimteslang FLUID FILM ASR ingespoten. Ik ben de hele winter gereden, pekel of geen pekel. Het gaatje in de dorpel is niet verder geroest, het metaal is nu zelfs blank.
Omdat ik het een uitstekend middel vind heb ik FLUID FILM naar Nederland gehaald.
Het voordeel van FLUID FILM is dat het altijd blijft kruipen en dat het ook op vochtige oppervlakten kan worden toegepast.
Voor de onderkant van de auto is trouwens PERMA FILM het geschikte product. Het droogt wel op zo dat er geen vuil op blijft plakken, maar het droogt niet uit en gaat dus niet schuren of krimpen. Als de onderkant roest vertoont is het het beste om deze eerst dun met FLUID FILM Liquid A of NAS in te smeren en daarna pas met PERMA FILM.

Ik hoop dat mij hier niemand kwalijk neemt dat ik hier adverteer, maar jij hebt gevraagd

Groetjes
Antje

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2006 11:25 #80849 door
Hallo,
Dank je wel Antje. Dat is pas info uit eerste hand! Uiteraard ben ik ook nog erg benieuwd of er meer mensen zijn die dit middel gebruikt hebben en wat hun ervaringen zijn...?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2006 11:45 #80848 door
Dat zullen er nog niet zo vreselijk veel zijn. FLUID FILM producten zijn pas sinds 2 1/2 maanden op de nederlandse markt.

Groetjes
Antje

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2006 19:53 #80847 door
Ik heb fluidfilm besteld en heb al wat onder op mijn combi gesmeerd.Fluidfilm asr geloof ik, het maakt mooi de oude tectyl laag weer soepel en die ziet er weer als nieuw uit.Verder heb ik nog geen tijd gehad om de hele bodem te behandelen want voor die tijd dient er nog wat metaal getransplanteerd te worden. Het is gemaakt op basis van wolvet (lanoline) en ruikt lekker . Al met al lijkt het mij een sympathiek produkt. Of het langer of beter roest tegenhoud dan andere middelen weet ik (nog)niet.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2006 19:49 #80846 door
In een oud boek las ik het volgende:<br>"Als we een wagen hebben die nergens roestplekken vertoont, gaan we er rustig een poosje mee rijden, om te zorgen dat de onderkant behoorlijk vuil wordt.Dit vuil niet verwijderen!Dan wachten we een periode van mooi weer af, zodat het vuildoor en door droog kan worden. Als dat gebeurt is-men kan dat controleren door een beetje van dat vuil af te krabben-doordrenken we dat vuil met olie. Men kan daar het beste afgewerkte motorolie voor nemen, verdund met wat petroleum en benzine tot men het kan spuiten. Dan vraagt men de man van het doorsmeerstation, of hij de onderkant van de wagen grondig met dit mengsel wil bespuiten.Rubber onderdelen moeten er zoveel mogelijk vrij van blijven, maar het aangekoekte vuil moet goed doortrokken raken. Een wagen die op deze manier is behandeld, is aan de onderkant bepaald "vies", maar men weet zeker, dat er niets kan verroesten.Als U na verloop van tijd die oliachtige aankoekingen afkrabt zult U zien dat het metaal mooi blank is gebleven.<br> Ik zelf ga liever met andere middelen aan de slag maar ik vond het wel een grappig stukje.Dus als je je afvraagd wat er onder je auto zit en het is geen tectyl oid.....;)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD