interieur amazon - mogelijkheden en kleuren
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2006 21:55 #52176
door
interieur amazon - mogelijkheden en kleuren is gemaakt door
Ik heb een donkerblauwe (kleurnr. 96) 2deurs Amazon uit eind '68, maar het interieur is niet meer origineel. Is er een lijst/schema waaruit op te maken is welke kleur interieur er origineel bij welke kleur Volvo zat? Of was dat destijds geheel naar eigen keuze? Er zit nu bruin Skay in, maar ik overweeg blauw skai, of (als dat te vinden is) wit skay.
Verder ben ik benieuwd of er naast de vele marktplaats-interieuren e.d. ook nieuw interieur te vinden is voor een schappelijke prijs, weet iemand dit?
Verder ben ik benieuwd of er naast de vele marktplaats-interieuren e.d. ook nieuw interieur te vinden is voor een schappelijke prijs, weet iemand dit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2006 22:35 #80918
door
Beantwoord door in topic interieur amazon - mogelijkheden en kleuren
Nieuw interieur is te koop/te bestellen bij het VOD. Is overigens niet goedkoop. De originele kleurcode is te vinden op je typeplaatje (klädsel). In het onderdelenboek vind je dan de kleur. Een lijst valt nauwelijks te maken. Er is wel een aantal min of meer vaste combinaties (donkergroen buiten, bruin of zwart binnen, rood met zwarte bekleding), maar per land en productievestiging (Zweden, België, Canada) waren er varianten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2006 22:53 #80917
door
Aha.. Een andere vraag die hier nog wel bij past: heeft iemand toevallig nog ofwel bruine hoofdsteunen voor een Amazon liggen (staat van het Skay maakt niet zoveel uit), ofwel een geheel interieur in zwart of blauw met hoofdsteunen, ofwel eventueel losse hoofdsteunen in een andere kleur? Ik weet dat ze vrij gemakkelijk te krijgen zijn als je er de volle 100 euro per hoofdsteun voor over hebt (compleet met alle bevestigingspijpjes/busjes/etc), maar misschien heeft iemand nog iets waar die voor een schappelijk prijsje vanaf wilt?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2006 00:33 #80916
door
Zoek op marktplaats naar volvo amazon hoofdsteunen, dan vind je er twee.
Zwart en blauw.
rob.klijn@wxs.nl had 2 smalle in het bruin te koop, maar die zijn misschien al weg.
Zwart en blauw.
rob.klijn@wxs.nl had 2 smalle in het bruin te koop, maar die zijn misschien al weg.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2006 12:41 #80915
door
Ik dacht dat donkerblauw (96, mijn favoriete kleur) met een rood interieur gaat. Mijn combi heeft dat in ieder geval. Hoewel niet origineel (alles redelijk recent leer ip.v. skai) is de combinatie bij mijn weten wel origineel. Staat in ieder geval goed bij elkaar.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2006 20:33 #80914
door
Heeft de auto een b18 motor en een enkel remsysteem,dan hoort er maar 1 kleur in en dat is rood met een wat paarsige tint.Deze kleur wordt snel lelijk.Let op ,dit is dus niet het rood,dat in een grijze amazon hoort.Wanneer de auto van het type 69 is (gescheiden remsysteem en b20) hoort er een gebroken wit interieur in.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2006 22:15 #80913
door
Hallo Niek,
Mijn auto heeft nu een b18, maar dat is niet de originele motor, en aangezien het voor zover ik weet wel een model '69 is is het dan zeker dat het interieur gebroken wit geweest is? Zelf vind ik dat een van de mooiste kleuren interieur, dus wellicht dat ik er nog een keer naar op zoek ga, maar bij een hele set zal daar wel flink wat geld in gaan zitten denk ik..
NB: Mijn chassisplaatje is in Frans, de auto is denk ik Brussel van de band gekomen:
TYPE:133941 - PVA:40036 - CHASSIS:133941s324842 - COULEUR:96 - GARNITURE:425B-552 - PMA:1600 - PMA TRAIN:2600 - Importateur SBMA etc. Bruxelles.
-
En op het andere plaatje: NO 323831
-
Uit dit plaatje is toch op te maken dat het om een auto van eind '68 gaat van model '69? Op mijn kentekenbewijs staat 'ie overigens niet als 133S of 122S maar als 122E, is dit iets van de RDW zelf?
Mijn auto heeft nu een b18, maar dat is niet de originele motor, en aangezien het voor zover ik weet wel een model '69 is is het dan zeker dat het interieur gebroken wit geweest is? Zelf vind ik dat een van de mooiste kleuren interieur, dus wellicht dat ik er nog een keer naar op zoek ga, maar bij een hele set zal daar wel flink wat geld in gaan zitten denk ik..
NB: Mijn chassisplaatje is in Frans, de auto is denk ik Brussel van de band gekomen:
TYPE:133941 - PVA:40036 - CHASSIS:133941s324842 - COULEUR:96 - GARNITURE:425B-552 - PMA:1600 - PMA TRAIN:2600 - Importateur SBMA etc. Bruxelles.
-
En op het andere plaatje: NO 323831
-
Uit dit plaatje is toch op te maken dat het om een auto van eind '68 gaat van model '69? Op mijn kentekenbewijs staat 'ie overigens niet als 133S of 122S maar als 122E, is dit iets van de RDW zelf?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2006 19:55 #80912
door
Op de site van jaap blijleven staat een schema van de interieurkleuren :"Hide Skai 425B " Wat hide is weet ik niet maar nav het verhaal van niek zal dat wel gebroken wit zijn....(kijk bij links en dan op de site van jaap blijleven.)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2006 22:55 #80911
door
@Eugen: Aha, bedankt! Alleen kan ik nergens ontdekken wat HIDE is.. in het Engels betekend het geloof ik gewoon 'huid' (van een dier), en in een Zweeds schema wat ik gevonden heb staat bij "425B" "Lader" (met umlaut op a), en dat betekend 'leer', veel verder ben ik dus nog niet, want leer heeft nooit in een Amazon gezeten... Zou het dan toch gewoon gebroken wit zijn? Vreemd genoeg komt het hele woord 'hide' niet voor in de dikke Van Dale..