chassis nr

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2006 15:55 #52154 door
chassis nr is gemaakt door
Waar vindt ik het chassisnr van
een Volvo P544 van 1960 ???

Groetjes Dirk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2006 16:27 #81022 door
Beantwoord door in topic chassis nr
Op het schutbord boven de kachel.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2006 16:37 #81021 door
Ik heb ook een PV544 van 1960 en mijn chassisnr staat op de rechter balk boven de vooras.
Het nummer is door de loop der jaren wel slechter leesbaar geworden, dus moet je misschien even goed zoeken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2006 09:24 #81020 door
Mede volvo-liefhebbers,
ik zoek bij een Amazone het plaatje met het body nummer. Ik weet dat het ergens onder de motorkap moet zitten maar verder kom ik niet. Dit omdat onze auto, helaas, niet door de RDW keuring komt wegens onregelmatigheden in het chassisnummer.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2006 11:49 #81019 door
De plaats van het chassis nummer staat op het kentekenbewijs en moet overeenkomen met de auto. Dit is een ingeslagen nummer en het plaatje op zich is niet relevant voor APK en RDW. Iedereen zou immers makkelijk het plaatje kunnen vervangen. Het ingeslagen nummer moet goed leesbaar zijn anders kan de keurmeester niet aan de keuring beginnen of de RDW de kentekenaanvraag in behandeling nemen. Bij mijn amazon staat het (ingeslagen) nummer bij de accu op het schutbord. Na het spuiten was het onleesbaar geworden en ik moest daar de verf weer verwijderen. Het plaatje zit bij mij net voor het zekeringkastje links op het binnenscherm gepopt.
Anders zal helaas het chassisnummer 'onder ambtelijk toezicht' opnieuw moeten worden ingeslagen. Neem anders even contact op met een willekeurig keuringsstation. Ik heb zelf in het verleden als keurmeester ook wel chassisnummers opgeknapt en opnieuw 'gevonden'. Zelfs een auto gehad waarbij was 'vergeten' een nummer ingeslagen te zijn. Ook wel eens meegemaakt dat het nummer op een andere plek was aangebracht dan wat op het kenteken stond. Was toen een importauto en blijkbaar was het nummer/de plek door de douaneman over het hoofd gezien.
Zoek en gij zult vinden! succes! laat van je horen. Ook de Katterug meneer svp.
gr marcel.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD