voorruit demonteren/monteren
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2006 13:44 #52057
door
voorruit demonteren/monteren is gemaakt door
Binnenkort worden de liggende delen (motorkap,dak en kofferdeksel) van mijn 164 uit 1970 gespoten.Het voorruit moet er dan ook uit... Misschien hebben jullie wat tips die eventuele tegenslagen tijdens de werkzaamheden kunnen voorkomen...Klemmetjes heb ik al nieuw(25 st.)Rubber ziet er nog mooi uit...dank je wel alvast!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2006 14:36 #81548
door
Beantwoord door in topic voorruit demonteren/monteren
Hoi Henk-Jan, je geeft aan dat je al nieuwe klemmetjes hebt voor je orginele sierlijst.
Kan je nu al op een briefje geven dat na enkel jaren (bij normaal gebruik) de sierlijst de lak zal beschadigen en de hele zaak weer gaat roesten.
Een alternatief is om de sierlijst van de 245 te nemen.
Dit is een aluminium lijst met een rubberen rand die de lak niet beschadigd.
Bij het monteren (lijmen) van de ruit moeten er wel de plastik klemmetjes van de 2 serie gemonteerd worden waarna de aliminium lijst er op gedrukt kan worden.
Kan je nu al op een briefje geven dat na enkel jaren (bij normaal gebruik) de sierlijst de lak zal beschadigen en de hele zaak weer gaat roesten.
Een alternatief is om de sierlijst van de 245 te nemen.
Dit is een aluminium lijst met een rubberen rand die de lak niet beschadigd.
Bij het monteren (lijmen) van de ruit moeten er wel de plastik klemmetjes van de 2 serie gemonteerd worden waarna de aliminium lijst er op gedrukt kan worden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2006 19:12 #81547
door
Het gebruik van de 240 serie lijst met plastic klemmetjes werkt erg goed. Ik heb nog nooit een voorruit heel gehouden, maar het moet kunnen. Met een metalen draad (gevlochten) door de kit snijden is de beste methode.
Nieuwe ruit lijmen met een driehoekig profiel, daardoor ben je het meest zeker dat de lijm overal komt en ook waterdicht zal zijn.
Wat bij mij alleen een raadsel is, is het kleine (ca. 3mm) gaatje middenin de sponning aan de onderzijde van de ruit. Niet geschikt voor ontwatering, want de zijkanten zijn lager.
Daarom heb ik het dichtgekit en de ruit en het staal houden het na enkele jaren uitstekend.
succes!
Nieuwe ruit lijmen met een driehoekig profiel, daardoor ben je het meest zeker dat de lijm overal komt en ook waterdicht zal zijn.
Wat bij mij alleen een raadsel is, is het kleine (ca. 3mm) gaatje middenin de sponning aan de onderzijde van de ruit. Niet geschikt voor ontwatering, want de zijkanten zijn lager.
Daarom heb ik het dichtgekit en de ruit en het staal houden het na enkele jaren uitstekend.
succes!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2006 21:59 #81546
door
Snij met een stanley mes het oude rubber rondom los en monteer met een nieuw rubber. Breek je de ruit niet bij het demonteren. Valse bezuiniging om het oude rubber weer te gaan gebruiken. En als "smering" bij het monteren een spuitflacon met een oplossing afwasmiddel 50/50 gebruiken, Het rubber daarmee inspuiten dan glijdt ie er lekker soepel in. En mocht je roest onder het rubber aantreffen dat goed aanpakken!