open dak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2006 11:55 #52055
door
open dak is gemaakt door
Het is natuurlijk vloeken in de kerk, maar het lijkt me heerlijk om een schuifdak in mijn P1800S (1965) te hebben. Ik heb maanden geleden een verslag in het AMK gelezen van een Rover 3500 die in Engeland een schuifdak kreeg volgens mij een Webasto. Maar het liefst zoek ik een iets goedkopere oplossing, dus zelf doen zou voor mij ideaal zijn. Wie heeft info?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2006 13:41 #81556
door
Beantwoord door in topic open dak
Volgens mij bestaan er ook schuifdaken origineel voor de 1800. Denk echter wel heel goed na: Ik had juist vaak meer last, dan plezier van een schuifdak doordat felle zon op je hoofd niet prettig rijd. <br> Daarnaast nog maar niet te spreken over uitdrogende rubbers enz. enz. <br> Persoonlijk vind ik dus dat ramen open meer helpt dan open dak, maar ieder zo z`n voorkeur. Denk er in ieder geval goed over na, je kan wel een plaat uit het dak zagen, maar als het niet bevalt kan je het niet weer even terug zagen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2006 13:52 #81555
door
Volgens mij bouwt Webasto / Hollandia in Nieuwegein nog nieuwe daken in. Ik heb pas een amazon gezien met een nieuwe schuifdak in de kleur van de auto, zag er heel goed uit!! Verder was er tijdens de Route 66 een P1800 S van equipe nr 73 die een vinyl open dak hadden, dat was ook wel heel mooi.
Bij een ES kun je een vouwdak van een Renault Twingo laten inbouwen, helemaal electrisch, en werkt perfect.
Bij een ES kun je een vouwdak van een Renault Twingo laten inbouwen, helemaal electrisch, en werkt perfect.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2006 18:57 #81554
door
Bestaan er ook combi's met schuifdaken?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2006 20:37 #81553
door
Ja, deze bestaan, een Coenen schuifdak. Deze is korter dan het Hollandia dak wat volgens mij niet past in het combidak, komt door de verhoging.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2006 20:45 #81552
door
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2006 12:57 #81551
door
Regio Zuid heeft een paar jaar geleden een technische avond georganiseerd over schuifdaken. Heb daar voorbeelden gezien van zowel Amazon Sedan als Combi.<br>
Even terugbladeren in oude VCM's , dan kom je het wel tegen.
Even terugbladeren in oude VCM's , dan kom je het wel tegen.
- Rob Stel
- Junior lid
-
Minder
Meer
20-09-2006 22:12 #81550
door Rob Stel
Beantwoord door Rob Stel in topic open dak
<p>Hallo,</p><p>Ik heb jarenlang een es gehad met een vouwdak. Nu heb ik een andere es, zonder vouwdak , maar in nederland is niemand die dat inbouwt. Wel in engeland, maar dan moet je toch vlug aan 1500 euri denken. En het is natuurlijk wel even lastig, als je er aan denkt dat je een stuk haalt uit je dak. Ik zelf zou dan nog eerder kiezen voor een airco.</p><p>Nou succes ermee</p>