monteren voorspatborden
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2006 07:30 #52036
door
monteren voorspatborden is gemaakt door
Ik heb voor mijn Amazone 2 nieuwe (voor)spatborden gekocht. Bij het demonteren van de oude schermen viel het mij op dat deze met een soort kit gemonteerd waren. Is het verstandig de nieuwe schermen ook (naast de schroeven) met kit te monteren? En wat voor een soort kit zou ik hier voor kunnen gebruiken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2006 08:27 #81655
door
Beantwoord door in topic monteren voorspatborden
Stefan,<br>Naar mijn mening is het goed de kit te gebruiken. Dit dicht af en voorkomt dat er vocht en vuil in de diverse kieren loopt of blijft staan.<br>Ga naar een automaterialenzaak en daar hebben ze legio tubes met carrosseriekit die je hiervoor kan gebruiken. Zorg er natuurlijk wel voor dat voor montage alles roestvrij is en goed in de lak zit om problemen in de toekomst te voorkomen.<br>succes, Robert
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2006 08:43 #81654
door
Wat er eigenlijk tussen hoort is "bandkit" dit zijn een soort staafjes niet uithardende kit. Dit wordt ook gebruikt om de sierstripklemmen af te dichten. Er zijn tegenwoordig ook polyuretaan nadenkitten heel sterk en goed overschilderbaar, gebruik deze liever niet want dan loop je de kans dat je scherm voor eeuwig op z'n plek blijft zitten...;]
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2006 11:19 #81653
door
Stefan, ga je ook meteen kijken of je die binnen-spatbord-gevallen kan monteren of laat je dat nog even voor wat het is?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2006 12:04 #81652
door
Ik gebruik ouderwetse ramenkit, Dan is het in de toekomst nog demontabel. Kun je gelijk de sierlijsten met bv plastic boutjes monteren. Laat de schermen als het kan los spuiten. Laat zeker een week uitharden. Goed tectyleren naderhand! Die alu binnenschermen zijn echt een aanrader.
succes. gr marcel.
succes. gr marcel.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2006 13:22 #81651
door
Ik ga inderdaad ook binnenschermen monteren. Bedank voor alle tips. Heb nu het scherm zelf gespoten en laten uitharden. Weet nog niet of ik helemaal tevreden ben met het resultaat. Misschien laat ik ze alsnog (los) spuiten bij een spuiter. Ik ga in elk geval kit gebruiken bij montage