binnenschermen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2006 13:41 #52021 door
binnenschermen is gemaakt door
Is er iemand die de binnenschermen van Huke Basart netjes in zijn Volvo Amazone geplaatst?<br>Ik heb alles geprobeerd, maar het lijkt wel of de schermen gewoon niet lekker passen. Ze passen niet goed tegen het schutbord, steken behoorlijk ver uit onder de bumper en sluiten ook niet goed aan op de binnenschermen van de volvo. Ik blijf daar gaten en spleten krijgen.<br><br>Is er iemand die de schermen wel netjes heeft ingebouwd en hier misschien foto's van heeft? Of is er een speciale manier van monteren? heb al op de site van Huke Basart gekeken, maar dat is een katterug en zijn er weinig details op de foto's te zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2006 14:14 #81748 door
Beantwoord door in topic binnenschermen
Ik heb ze gemonteerd van Huke en ze passen matig dwz eerst de rubbers eraf halen, passen, op maar knnippen(gaat met plaatschaar prima), en dan pas rubbers erop en klemmend plaatsen. Ik zat in het begin ook met voorkant/achterkant te stoeien. Bij mij stond er L en R op, bij jouw ook? Was toch even meer werk dan ik had ingeschat. Aan de andere kant, als ze veel te klein zouden zijn had je er niks aan. Het blijven auto's waar ook vaak in het verleden aan geknutseld is geweest. Dus ik kan mij voorstellen dat hij ze te groot laat maken om ieder tevreden te stellen.
Harry drenth uit Beilen schijnt ze ook te hebben in kunststof (Made in Finland?)Heeft iemand hier ervaringen mee? Waar woon je? Wellicht dat iemand in de buurt wat kan laten zien.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2006 15:34 #81747 door
ik heb ook die binnenschermen geplaatst. ze zijn wat aan de grote kant. de zijkanten iets wat bij knippen. aan de voorkant de binnen schermen ietswat naar voren buigen. de achterkant kan je achter je spatlappen door laten lopen. de voorkant heb ik niet bijgeknipt zodat ze wind vangen bij het rijden en zo de rest goed droog houden als er water door gelopen is. bij elkaar ben ik 1 uur bezig geweest om beide te plaatsen.
maar met deze hitte zal ik toch maar even wachten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2006 19:07 #81746 door
Ik kan me niet voorstellen dat ze niet ongeveer passen,je moet inderdaad het rubber eerst verwijderen dan kijken of ze passen met een speling van 8-10mm eventueel bij knippen bevestigings gaten boren in de aluminium plaat en dan met rubber monteren De maatvoering voor voor is nagemaakt van een Locarie scherm wat weggerot was door elektroliese van de ijzeren nieten

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD