voorruit 140
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2006 11:19 #51992
door
voorruit 140 is gemaakt door
Simpele vraag, is de voorruit in rubbers van voor'70 dezelfde als de gelijmde ruit?
Is een gelijmde ruit te vervangen door een in rubbers, lijkt me roest technisch iets beter, helaas wel minder stijf denk ik.
reden van mijn verhaal, ik heb nog een goede ruit liggen uit '69 maar het een ruit uit '70 nodig.
Is een gelijmde ruit te vervangen door een in rubbers, lijkt me roest technisch iets beter, helaas wel minder stijf denk ik.
reden van mijn verhaal, ik heb nog een goede ruit liggen uit '69 maar het een ruit uit '70 nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2006 22:40 #81888
door
Beantwoord door in topic voorruit 140
Kop op mensen, er moet toch iemand zijn die dit weet.
- Wilfred Scherpenzeel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2007 19:19 #81887
door Wilfred Scherpenzeel
Beantwoord door Wilfred Scherpenzeel in topic voorruit 140
<p>Ik zit met hetzelfde probleem denk ik. alleen bij onderdelen VOD verwijzen alle nummers (-1973 en 1973-) naar 1 en hetzelfde nummer voor de voorruit. Dit impliceert dat de voorruiten hetzelfde zijn voor alle types 140 door de jaren heen. Volgens mij zit het verschil in de sponningmaat. Voor een geplakt ruit heb je meer sponning nodig als voor een rubber. Ik zit zelf met de vraag of ik mijn gelijmde ruit vervang door een nieuwe en deze in een rubber zet met daarin een sierlijst verwerkt.</p><p>Weet niet of dit kan en ga van de week Wim Bottinga (de expert) bellen.</p>
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
18-11-2007 19:50 #81886
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic voorruit 140
<p>Even een reactie, waar je misschien wat aan hebt. Ik heb zelf een '69 -er (144) en heb afgelopen jaar mijn voorruit vervangen na de inslag van een moer van een vrachtwagenwiel. Ben toch erg blij met dat sterke veiligheidsglas!! Maar dat ter zijde. Ik ben speciaal naar Nordicar gereden (+- 380 km retour) om een originele ruit in rubber. Daarna bleek dat het rubber te stug was en zich niet goed zette, waardoor ik bij Jos Willemsen (Wilpac) een zachter origineel rubber heb aangeschaft. Toch bleek mijn ruit erg te lekken na montage. Dus weer eruit laten halen en nu in kit laten monteren. Het lekken is nu praktisch verholpen.</p><p>Achteraf bleek dat de ruit die erin zat ,een 244 ruit was geweest. Ik had dus gewoon een latere ruit kunnen plaatsen in mijn 144. Blijkbaar is de sponning van de ruit groot genoeg hiervoor bij de modellen van voor de plakruit. Het lijkt me dus aannemelijk dat je bij het plaatsen van een ruit-in-rubber bij een auto met origineel een plakruit, minder ruimte hebt om het rubber goed te plaatsen.</p><p>Persoonlijk vind ik de ruit-in-rubber wel erg goed, want ik had totaal geen roest op de bekende plaatsen zitten, terwijl er nooit iets aan gedaan is op dat punt!</p><p>Ik hoop dat je hier wat mee kunt!</p><p>Groeten Marijn </p>