Zijruit Volvo 142
- Jeroen Mekenkamp
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-10-2006 19:31 #51800
door Jeroen Mekenkamp
Zijruit Volvo 142 is gemaakt door Jeroen Mekenkamp
<p>De zijruit (linksachter) van mijn 142 is eruit gevallen! Gelukkig kon ik 'm vangen, maar hoe krijg ik 'm er weer in? </p><p>Het probleem is dat de klem waarmee je de ruit open en dicht doet, is gelijmd op het glas. Dit heeft losgelaten, en niet voor het eerst, zo aan de beschadigingen op het glas te zien. Ik heb het geprobeerd weer vast te lijmen (met secondenlijm en met glaslijm), maar de spanning is te groot en uiteindelijk laat het weer los. De ruit aan de andere kant van de auto heeft een betere constructie: de klem is met een schroef door het raam vastgezet. Geen idee of dit origineel is, maar het wekt wel meer vertrouwen. Alleen lijkt het me niet verstandig om in gehard glas een gat te boren, dat betekent einde ruit.</p><p>Heeft iemand een tip hoe ik dit probleem kan oplossen?</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Theo Rutten
- Senior lid
-
Minder
Meer
13-10-2006 19:48 #82665
door Theo Rutten
Beantwoord door Theo Rutten in topic Zijruit Volvo 142
<p>Wel raar dat de lijm lost, dat heb ik nog nooit meegemaakt bij mij, heb al wel verscheidene keren gehad dat de houder waar de ruit in zit doorroest...</p><p>Waarschijnlijk zal die houder al eens vervangen zijn door iemand die niet de juiste lijm gebruikt heeft. Ik zou het eens proberen met lijm die dient om een voorruit in te plakken....</p>
- Jörg Sudowe
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
13-10-2006 22:04 #82664
door Jörg Sudowe
Beantwoord door Jörg Sudowe in topic Zijruit Volvo 142
Er zijn ook zijruiten met een gat op de plek waar anders de lijm zit (met iest aangepast beslag dat vastgeschroefd moet worden -zie ook onderdelenboek). Ligt vast wel in Utrecht op de beurs - anders heb ik nog wel een paar liggen.
- Jeroen Mekenkamp
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-10-2006 11:40 #82663
door Jeroen Mekenkamp
Beantwoord door Jeroen Mekenkamp in topic Zijruit Volvo 142
Okee, dat is wel origineel dus! Ik ben zaterdag op tijd aanwezig in de veemarkthallen, hopelijk vind ik daar iets. Anders houd ik me aanbevolen.. Dank!