lam slot achterklep
- Marcel van Soest
- Elite lid
-
Minder
Meer
03-01-2007 16:58 #51606
door Marcel van Soest
lam slot achterklep is gemaakt door Marcel van Soest
onderweg hoorden wij enig gerammel na het boodschappen doen. Nu blijkt het slot van de achterklep te rammelen, het is dus compleet lam waardoor de achterklep niet meer open gaat. Hij kan nog wel op slot, dan is hij niet in te drukken, draai ik het slot er weer af dan is het weer lam. Er is duidelijk iets mis aan de binnenzijde waar ik niet bij kan. Hoe kan ik dit oplossen en de boodschappen alsnog uit de auto halen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-01-2007 17:44 #83545
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic lam slot achterklep
Amazone? In dat geval is het stangetje dat de hendel onder het handvat met het mechanisme verbindt losgeschoten. Ik heb de mijne open gekregen door met een schroevendraaiertje de pal terug te duwen. Gewoon via de spleet tussen het kofferdeksel en de rubber. Wel om denken dat je niet de lak beschadigt.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
03-01-2007 19:04 #83544
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic lam slot achterklep
<p>je kan een van de achterlichten verwijderen en het zo proberen</p><p>cees </p>
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-01-2007 22:22 #83543
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic lam slot achterklep
<p>Marcel,</p><p> </p><p>je zou ook nog volgende kn proberen (ik neem aan dat je AM geen combi is): </p><p> </p><p>1) verwijder de nummerplaat op kofferdeksel;</p><p> </p><p>2) teken met fijne stift volgend punt af:
precies in midden van kofferdeksel,
en 2cm tot 2.5cm boven de onderste rand;</p><p> </p><p>3) boor op dit punt met fijn boortje (2.5mm tot 3mm)
loodrecht doorheen het kofferdeksel, dat hier uit 2 platen
bestaat (nl een buiten- en een binnenplaat);</p><p> </p><p>4) duw dan met een fijne lange stift (bvb fietsspaak, is meestal
2.4mm dik, koersfiets spaak is nog iets dunner; dun boortje
zal iets te kort zijn) tegen het klepje aan de
binnenkant van het kofferdeksel, dat haakt achter een horizontaal
staafje (waardoor deksel dicht blijft). De fietsspaak is dan net stevig
genoeg om het klepje voldoende ver achteruit te duwen, zodat kofferdeksel
kan geopend worden.</p><p> </p><p>Heb je een kennis met AM, dan kan je even kijken hoe het er aan de
binnenkant uitziet.</p><p> </p><p>De schade aan het kofferdeksel kan hier als verwaarloosbaar beschouwd worden,
omdat de nummerplaat het minuscuul gaatje terug zal afdekken. Eventueel kan
dit nog gedicht worden door er een klein parker boutje in te draaien. Het gaatje kan ooit later nog gebruikt worden, maar die kans zal ook verwaarloosbaar zijn denk ik.</p><p> </p><p>Succes met openen deksel</p><p> </p>
precies in midden van kofferdeksel,
en 2cm tot 2.5cm boven de onderste rand;</p><p> </p><p>3) boor op dit punt met fijn boortje (2.5mm tot 3mm)
loodrecht doorheen het kofferdeksel, dat hier uit 2 platen
bestaat (nl een buiten- en een binnenplaat);</p><p> </p><p>4) duw dan met een fijne lange stift (bvb fietsspaak, is meestal
2.4mm dik, koersfiets spaak is nog iets dunner; dun boortje
zal iets te kort zijn) tegen het klepje aan de
binnenkant van het kofferdeksel, dat haakt achter een horizontaal
staafje (waardoor deksel dicht blijft). De fietsspaak is dan net stevig
genoeg om het klepje voldoende ver achteruit te duwen, zodat kofferdeksel
kan geopend worden.</p><p> </p><p>Heb je een kennis met AM, dan kan je even kijken hoe het er aan de
binnenkant uitziet.</p><p> </p><p>De schade aan het kofferdeksel kan hier als verwaarloosbaar beschouwd worden,
omdat de nummerplaat het minuscuul gaatje terug zal afdekken. Eventueel kan
dit nog gedicht worden door er een klein parker boutje in te draaien. Het gaatje kan ooit later nog gebruikt worden, maar die kans zal ook verwaarloosbaar zijn denk ik.</p><p> </p><p>Succes met openen deksel</p><p> </p>