Grome sierstrip "dakgoot" orgineel?
- Ate de Greef (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-01-2007 19:09 #51601
door Ate de Greef (GAST)
Grome sierstrip "dakgoot" orgineel? is gemaakt door Ate de Greef (GAST)
Hoi,
Aangezien ik binnen kort aan mijn restauratie begin van m'n Amazon wil ik graag weten of de rand van t dak boven de deuren/deur orgineel een grome sierstrip heeft. Ik heb al druk op internet gezocht naar plaatjes enzo maar ik weet niet bij welk bouwjaar dit er op zet of er af gehaald is.
Bedankt!
Aangezien ik binnen kort aan mijn restauratie begin van m'n Amazon wil ik graag weten of de rand van t dak boven de deuren/deur orgineel een grome sierstrip heeft. Ik heb al druk op internet gezocht naar plaatjes enzo maar ik weet niet bij welk bouwjaar dit er op zet of er af gehaald is.
Bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet Boer
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-01-2007 19:27 #83564
door Piet Boer
Beantwoord door Piet Boer in topic Grome sierstrip "dakgoot" orgineel?
<p>Hallo Ate, de sierstrip is t/m bouwjaar 1968 origineel. Dus modellen van 1969 en 1970 hebben geen sierstrip meer.</p><p>Groet, Piet</p>
- Ate de Greef (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-01-2007 19:30 #83563
door Ate de Greef (GAST)
Beantwoord door Ate de Greef (GAST) in topic Grome sierstrip "dakgoot" orgineel?
Ok, dan moet ik die dus ook een setje aanschaffen. De amazon is van 1966.
Piet, bedankt!
Piet, bedankt!
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-01-2007 20:15 #83562
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Grome sierstrip "dakgoot" orgineel?
<p>tenzij je AM van het type P13121 is, dit is de AM "Favorit" met M30 bak = met 3 versnellingen; bij deze zit echter ook geen chroomrand rond de voorruit, dat zie je dus direct - mogelijks is de Favorit nog niet in 1966 gebouwd?. Verschiet echter niet van de prijs: elk van de 4 sierstrips kost in VOD +-27Euro zonder BTW, elk verbindingsstuk +-7.5Euro zBTW, rondom dus +-150E BTWin.</p><p> </p><p>Veel plezier met je nieuwe oldtimer!</p><p> </p>
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-01-2007 23:24 #83561
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Grome sierstrip "dakgoot" orgineel?
Ik moet toch een puntje op de "i " zetten: het gebruik van de versieringen is zeer sterk markt afhankelijk geweest. Je kunt derhalve niet absoluut stellen dat '69 en '70 de chroom dakgootrand niet meer hadden, met uitzondering van de 'Favorit' uit '67. Het is wel een gegeven dat voor de Zweedse en Nederlandse markt '69 en '70 geen chroom dakgootrand meer hadden, noch de strip voor op de motorkap.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Theo Rutten
- Senior lid
-
Minder
Meer
06-01-2007 16:22 #83560
door Theo Rutten
Beantwoord door Theo Rutten in topic Grome sierstrip "dakgoot" orgineel?
<p>Ik heb nochthans 2 amazone's van '69, de ene is van zweden afkomstig en de andere komt van Belgie, en allebei hebben ze een dakgoorrand in chroom...</p>
- Ate de Greef (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
06-01-2007 19:37 #83559
door Ate de Greef (GAST)
Beantwoord door Ate de Greef (GAST) in topic Grome sierstrip "dakgoot" orgineel?
Ik heb i.i.g. geen favorit. Ik heb wel het streepje op de motorkap, ook rond de raamrubbers. De Amazon is volgens het kentekenbewijs geimporteerd in 1999 uit zweden...