lekkage via paravan
- Niels Bijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-01-2007 17:49 #51575
door Niels Bijl (GAST)
lekkage via paravan is gemaakt door Niels Bijl (GAST)
<p>Goedenmiddag,</p><p>Aan het zoeken geweest waar water op de vloer vandaan kwam, uiteindelijk een beetje water in rooster van paravan gegoten.</p><p>Dit kwam er op drie plaatsen uit, namelijk uit de dikke slang die op kachelhuis zit (dat hoort en is dus goed) tweede plek is rechts achter kachelhuis in motorruimte (loopt daarna af van schutbord) en de derde plek uit de voetverwarming bij bestuurder.</p><p>Iemand een idee waar dit door kan komen? Kachelhuis binnen en buiten geheel demonteren en zo ja hoe? Waar te beginnen?</p><p>Alvast bedankt voor jullie antwoorden en meedenken!</p><p>Met volvo groet,</p><p>Niels Bijl</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-01-2007 19:10 #83715
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic lekkage via paravan
Misschien een domme opmerking, maar kijk eerst eens of de afwateringssleuven in de onderkanten van de dorpels open zijn? Daar watert het rooster in af bij de 140 en misschien ook bij de amazone en als de boel verstopt zit, kan het water nergens naar toe!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
14-01-2007 19:27 #83714
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic lekkage via paravan
<p>Komt het water onder uit de kachel? dit kan kloppen, want daar hoort een afwateringsslangetje te zitten die door de tunnel boven de versnellingsbak het water afvoert.</p><p>Nu kunnen er 2 dingen bij jou aan de hand zijn:</p><p>Of het slangetje ontbreekt helemaal, of het zit verstopt. Kijk daar eerst eens naar en laat het ons dan weten.</p><p> </p><p>Succes. Dries.</p><p> </p>
- Niels Bijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-01-2007 20:03 #83713
door Niels Bijl (GAST)
Beantwoord door Niels Bijl (GAST) in topic lekkage via paravan
<p>Dries bedankt voor de info!</p><p>Sorry , ben hier nog een beetje nieuw en had er natuurlijk bij moeten zetten dat het een amazon betreft.</p><p>Op een tweede afwateringsslangetje had ik niet gerekend en heb ik ook (nog) niet gezien, misschien dat ik hem aantref onder de plastic koker die op de tunnel geschroefd zit voor de warme lucht achter.</p><p>Ga er zo meteen naar op zoek en laat ik nog weten.</p><p>Groet,</p><p>Niels</p><p>PS Dries, nieuwe radiator gemonteerd, koelt weer fantastisch ! (oude bovenste slang hergebruikt daar andere niet wilde passen) hele bodem staat in de wolvet (ruikt lekker en ziet er een stuk frisser uit nu alle oude jute zakken er ook nog eens uit zijn)</p>
- Niels Bijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-01-2007 20:22 #83712
door Niels Bijl (GAST)
<p>Even door de verse wolvet (fluidfilm) gekropen op jacht naar het slangetje. (lekker glad en glibberig wel!)</p><p>Restanten van de (vermoedelijke) boosdoener aangetoffen, +- 5mm op het kachelhuis (net achter de twee omgezetten kanten van voor en achterkant kachelhuis en lastig te verwijderen) en nog 3 mm verteerd spul wat uit de tunnel omhoog stak, rest was er FF niet meer. Slangmaat bekend? gewoon nieuwe op de kachel schuiven en door de tunnel naar beneden duwen of zit er aan de onderzijde van de tunnel nog een bevestiging / beugeltje ?</p><p>Hoop dat ik het daarna een beetje droog hou daarbinnen!</p>
14-01-2007 22:39 #83711
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic lekkage via paravan
<p>Hallo Niels,</p><p> </p><p>deze slangetjes zijn nog nieuw leverbaar, als het tuitje er nog zit kun je ook wel een ander flexibel passend slangetje gebruiken van ongeveer 8 mm. er zit verder geen bevestiging in de tunnel hiervoor.</p><p>Succes, Dries.</p><p>PS. kom verkeerde slang maar omruilen hoor!!</p>
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-01-2007 22:50 #83710
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic lekkage via paravan
<p>Slangetje is gewoon te koop bij diverse handelaren. Is wel even een gepriegel om hem goed op z'n plek te krijgen.Zit verder geen beugeltje ofzo.</p><p>Is je bodem vanbinnen echt zo geroest dat je hem in de fluidfilm hebt gezet? Fluidfilm is meer voor holle ruimten en bodembescherming(buitenkant)Wolvet droogt namelijk nauwelijks en het blijft dan een kleverige boel. Ik zou je aanraden om de bodem vanbinnen te schilderen met b.v por15 desnoods hammerite.Helaas moet je dan wel goed ontvetten voordat je dat erop kunt smeren...Ook kun je eerst owatrol gebruiken dit droogt namelijk wel, stopt roest en is overschilderbaar .</p><p>Succes!</p>
- Paul Franse
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-01-2007 11:12 #83709
door Paul Franse
Life is what you make it!
Beantwoord door Paul Franse in topic lekkage via paravan
<p>Graag had ik geweten waar ik dit slangetje kan vinden, ben hier ook naar op zoek geweest op de beurs, maar niets gevonden.</p><p>Paul Franse</p>
Life is what you make it!
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-01-2007 12:35 #83708
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic lekkage via paravan
<p>Bij oa het vod:</p><p><table cellspacing="0" cellpadding="0" width="98%" border="0"> <tbody> <tr> <td width="60"><strong>nummer </strong></td> <td width="1"> </td> <td><strong>omschrijving </strong></td> <td align="right" width="100"> <div align="center"><strong>prijs</strong></div> </td> <td align="right" width="40"><strong> </strong></td> <td width="40"> </td> </tr> <tr> <td height="20">661063 </td> <td> </td> <td>KACHELSLANG AMAZON/P1800 </td> </tr> </tbody></table></p><p> </p>
- Niels Bijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-01-2007 23:37 #83707
door Niels Bijl (GAST)
<p>Dries bedankt voor de info (kom binnenkort nog wel een keer langs)</p><p>Eugen, de roest binnen valt wel een beetje mee hoor, over de wolvet komt nog een wel een iets meet opdrogend laagje fluid film product, en de wolvet is voornamelijk preventief (komt lekker in alle hoeken, gaten en naden (zelfs door het anti dreun spul) Over honderd jaar rest alleen nog de bodem van mijn amazon.Echte roestplekken heb ik (nu nog wel) alleen rond de koplampen, die voorschermen moet ik nog aanpakken.</p><p>Groet allen en bedankt voor het meedenken!</p><p>ps Inmiddels heb ik me aangemeld voor het lidmaatschap voor deze VOLVO vereniging, nu maar hopen dat ik door de ballotage kom!! </p>