lm velgen 145 (2)

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2007 11:40 #51549 door 05703-dummy
lm velgen 145 (2) is gemaakt door 05703-dummy
Afgelopen weekend setje Volvo/ATS velgen aangeschaft voor m'n 145. De vorige eigenaar had ze al laten stralen, zien er dus netjes schoon uit. Maar blijft dat zo als ik ze er zo onder zet? Ik ben bang voor inwerking van o.a. pekel. Hoe kan ik ze het beste beschermen, met blanke lak of met velgenverf? Heeft iemand hier ervaring mee? Daarnaast zijn er enige deukjes in het velgrandje aanwezig (stoeprandjes...); zijn deze er zelf uit te kloppen of kan je daar beter van af blijven om materiaalbreuk te voorkomen?

Groet, Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2007 18:08 #83809 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic lm velgen 145 (2)
<p>Hans, je moet er wel wat mee doen, anders zien ze er binnen no-time slecht uit. </p><p>Blanke lak kan, een velgenlak is sterker/taaier. Kijk maar om je heen bij andere sportvelgen waar de corrosie zit. Met velgenlak kan je de velg ook later weer in dezelfde kleur bijwerken, hou daarom bij welk merk/type en kleur je heb gebruikt. Verven met de kwast kan ook hoor, als je bv de spaken een ander tintje wil geven.</p><p>Handigste is om de velgen n&aacute; de pekelperiode te plaatsen, dan blijven ze het langste mooi. Je stalen velgen kan je dan evt met winterbanden in de pekeltijd gebruiken.</p><p>Wees inderdaad h&eacute;&eacute;l voorzichtig met 'uitdeuken'. Het materiaal breekt snel als je het terugslaat.</p><p>Liever niet doen dus.</p><p>Veel plezier met je mooie velgen!</p>

Amazon Combi '66

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD