driehoekig voordeur raam: hoe te repareren?

• Frank Spanjers (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2007 20:59 #51456 door Frank Spanjers (GAST)
driehoekig voordeur raam: hoe te repareren? is gemaakt door Frank Spanjers (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Bij mijn Amazone is het scharnier van het driehoekig draairaampje in de deur los. Het gaat om het scharniertje waarmee het raampje aan de voorruitstijl vast zit. Dat scharniertje zit dus aan de ene kant vast aan de voorruitstijl. Dat is nog goed (wel wat speling). De andere kant van het scharnier hoort met 2 popnageltjes vast aan de omlijsting van het draairaampje te zitten. Die popnagels zijn doorgebroken. Het is echter niet eenvoudig te maken lijkt me, omdat het ruitje in de verchroomde rand zit en er dus niet simpelweg 2 nieuwe popnagels in te zetten zijn. Daarvoor zou het ruitje eruit moeten.</p><p>Heeft iemand een slimme tip voor me om dit eenvoudig te repareren?</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-02-2007 21:55 #84319 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic driehoekig voordeur raam: hoe te repareren?
<p>Deurbekleding er af halen, raam demonteren inclusief het deel waar het scheerraampje in zit. Is een goede gelegenheid om alle raamgeleiders en het rubber van dat ruitje te vervangen en de roestwering in de deur na te lopen. Als je het onderdeel los in de hand hebt, dan zie je dat je de popnagels redelijk eenvoudig kunt vervangen.</p><p>Een uitgebreidere werkomschrijving is vast wel met de verrekijker te vinden.</p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• J.L.M. Bruin
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-02-2007 08:33 #84318 door J.L.M. Bruin
Beantwoord door J.L.M. Bruin in topic driehoekig voordeur raam: hoe te repareren?
Ik heb dit enkele weken geleden bij de hand gehad. Aangezien het rubber in de verchroomde rand ook aardig in staat van ontbinding was, was het ruitje er niet al te moeilijk uit te verwijderen. Lipje weer vastgezet met 2 korte popnagels. Stuk fietsband (binnenband) gepakt met lengte van minimaal de chromen rand, raampje met fietsband eromheen in chromen rand geperst (1 persoon duwt raampje erin, 2e persoon geeft tegendruk op chromen rand). Als laatste overtollige fietsband wegsnijden met Stanleymes. Als nieuw.......

PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
C40 - 2021

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD