Voorschermen van een '59 er..
- Hans Emmerik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2007 21:04 #51385
door Hans Emmerik (GAST)
Voorschermen van een '59 er.. is gemaakt door Hans Emmerik (GAST)
<p>Even een vraagje..</p><p>Welke voorschermen van welke bouwjaren passen op mijn Amazon van 1959 ?? Het is een vierdeurs..</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-03-2007 21:58 #84677
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Voorschermen van een '59 er..
<p>De voorschermen zijn hetzelfde als van alle Amazons. Te koop bij het VOD en andere leveranciers: nieuw voor ongeveer 460 euro (ex BTW), her en der gebruikt voor minder.</p><p>Het front van een Amazon uit 1959 is afwijkend van de latere serie: kleinere koelluchtopeningen, grilles met grotere randen. Dit front is al jaren niet meer nieuw te koop en tweedehands niet te vinden. Wel heeft Scandcar ooit een serietje van deze fronten in polyester laten maken. Als het front van jouw auto nog goed of eventueel nog te restaureren is: wees er vooral heel zuinig op! </p><p>Dat geldt ook voor de andere delen die uniek zijn voor deze serie Amazon: bewegende achterventilatieraampjes, bekleding, (chroomstripjes tussen de deuren), bekleding die doorloopt op de deuren. Juist dat soort dingen is in feite onvervangbaar.</p><p>Er is maar een handjevol Amazons van deze generatie in Nederland en het is een kunst om zo'n auto origineel te houden.</p><p> </p>
20-03-2007 22:29 #84676
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Voorschermen van een '59 er..
<p>Volgens mij zijn de schermen van een 59-er wel anders dan de andere types. Dit i.v.m. de kleinere knipperlichten (wit glas). Dus dat wordt zoeken naar een geschikt exemplaar als je het origineel wilt houden.</p><p>De prijs van +/- 460,00 is overigens inclusief BTW, dus dat valt dan toch nog weer een beetje mee.........</p>
- Erik Moser
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-03-2007 13:29 #84675
door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic Voorschermen van een '59 er..
<p>Hans,</p><p>De voorschermen voor een '59 er Amazon zijn, op de uitsparing voor de knipperlichten na, gelijk aan de schermen voor de latere Amazons. De knipperlichten zijn n.l. wat smaller dan de latere, het zijn ook witte glaasjes met andere (ook smaller) rubbers terwijl de latere oranje/wit zijn. Ik heb indertijd, alweer 20 jaar geleden, met de restauratie van mijn rood/witte '61 er Amazon (de FK-12-81) de gaten voor de knipperlichten op maat laten maken. 'k weet niet of ik het hier mag zeggen, maar ik heb wellicht nog onderdelen voor je. </p><p>Succes, Erik</p><p>@Rudolf: dat chromen stripje tussen de deuren is maar heel kort geleverd geweest, alleen in 1956/1957, iig. niet op een '59 er.</p><p> </p>
- Hans Emmerik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2007 14:00 #84674
door Hans Emmerik (GAST)
Beantwoord door Hans Emmerik (GAST) in topic Voorschermen van een '59 er..
<p>Iedereen bedankt voor de informatie!!</p><p>@Moser...Ik hou je aanbod even in gedachte. Bedankt alvast.</p>