Welke kentekenverlichting bij PV 1957 ? Wie spreekt Zweeds ??
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
22-03-2007 21:40 #51379
door Jan van Vliet
Welke kentekenverlichting bij PV 1957 ? Wie spreekt Zweeds ?? is gemaakt door Jan van Vliet
<p>Ik heb een PV 44404 van 1957. Nu wil ik graag weten welke kentekenverlichting op de achterbumper van mijn PV thuis hoort. Op de achterbumper van mijn auto zit de kentekenverlichting in twee lampjes die in de hoorntjes zijn gemonteerd.Op andere PV's van 1957 heb ik gezien dat de kentekenverlichting in het tussenstuk/brug ( ik weet de juiste benaming niet ) gemonteerd zit dat gemonteerd is tussen de beide hoorntjes.</p><p>Ik heb een in het Zweeds geschreven stukje waarin de veranderingen vermeld staan van de PV's door de jaren heen.</p><p>Nu staat er bij de PV van 1957 de volgende tekst waarvan ik aanneem dat hierin het antwoord op mijn vraag staat: "Bakre stötfangarens överliggare borttagen frän chassisnummer 173460. Dármed flyttades skyltbelysningen till stötfangarhornen."</p><p>Mag ik uit dit Zweeds stukje afleiden dat de chassisnummers vóór 173460 het tussenstuk/brug hebben en de latere types de verlichting in de hoornjes ??? of gaat hetgeen ik meen te lezen helemaal de verkeerde kant op.</p><p>Wie heeft die talenknobbel of weet mogelijk zo het antwoord op mijn vraag.</p><p>met vr. PV groet.</p><p>Jan van Vliet.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 10957-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2007 23:57 #84699
door 10957-dummy
Beantwoord door 10957-dummy in topic Welke kentekenverlichting bij PV 1957 ? Wie spreekt Zweeds ??
<p>Beste Jan,</p><p>Je kunt mogelijk deze vraag zenden naar de Zweedse Amazon club en vragen of ze die kunnen vertalen naar een "engelse versie"
WWW.amazonklubben.se
Het is me te technisch om het juist te kunnen vertalen c.q. te begrijpen.</p><p>Succes en met vriendelijke groet</p><p>Jan Dedert</p><p> </p><p> </p>
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-03-2007 00:07 #84698
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Welke kentekenverlichting bij PV 1957 ? Wie spreekt Zweeds ??
een min of meer vrije vertaling zou als volgt kn zijn:
"De dwarsligger [=jouw tussenstuk/brug] boven de achterbumper is weggelaten
vanaf chassisnr 173460. Als gevolg daarvan is de kentekenplaatverlichting
verplaatst naar de bumperrozetten [=jouw hoorntjes]"
Dit correspondeert dus inderdaad met de beschrijving van je
kentekenverlichting. Alles is verder afgebeeld in het "Vademecum voor PV en
DUETT" van B.Th. Groefsema op CDrom (klik op "De originele staat", op PC
scherm vanaf pag.9024/10207).
Volgens de beschrijving aldaar heb je een
PV444 van het L-type in Amerikaanse uitvoering.
"De dwarsligger [=jouw tussenstuk/brug] boven de achterbumper is weggelaten
vanaf chassisnr 173460. Als gevolg daarvan is de kentekenplaatverlichting
verplaatst naar de bumperrozetten [=jouw hoorntjes]"
Dit correspondeert dus inderdaad met de beschrijving van je
kentekenverlichting. Alles is verder afgebeeld in het "Vademecum voor PV en
DUETT" van B.Th. Groefsema op CDrom (klik op "De originele staat", op PC
scherm vanaf pag.9024/10207).
Volgens de beschrijving aldaar heb je een
PV444 van het L-type in Amerikaanse uitvoering.