Overspuiten in kleurnr 89, lichtblauw
- W.J. van Cappellen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-04-2007 15:05 #51299
door W.J. van Cappellen (GAST)
Overspuiten in kleurnr 89, lichtblauw is gemaakt door W.J. van Cappellen (GAST)
<p>Dag,</p><p>Het is de bedoeling om mijn amazon over te spuiten met kleur nr. 89, lichtblauw (Ljusbla in het Zweeds). Via de spuiter heb ik een Volvo-kleurkaartje aangevraagd. Kleurnr 89 is / lijkt daarop echter véél grijzer en donkerder dan de auto's die ik gezien heb in lichtblauw 89.</p><p>Is er iemand die dit prbleempje ook weleens aan de hand gehad heeft? Klopt het dat het op het kaartje wat donkerder is / lijkt? Ik wil er nml zeker van zijn dat de auto lichtblauw wordt en niet grijs........</p><p>Alvast bedankt, en vriendelijke groet,</p><p>Peter van Cappellen</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Kooi (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-04-2007 17:27 #85012
door Rob Kooi (GAST)
Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic Overspuiten in kleurnr 89, lichtblauw
Hallo Peter, heb hier wel iets ervaring in maar dan met kleur donker groen. De spuiter die destijds onze amazon heeft gespoten hqad deze kleur via hun mengcomputer laten maken met als gevolg dat deze wat lichter uitviel. Viel overigens alleen op naast een groene in de correcte kleur. Laat je dus goed voorlichten, maar houdt er ook rekening mee dat je huidige auto ook behoorlijk uitgebleekt zal zijn. Alternatief is de lak via goede handel bestellen bij de fabriek.
Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77
- Ate de Greef (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
28-04-2007 12:06 #85011
door Ate de Greef (GAST)
Beantwoord door Ate de Greef (GAST) in topic Overspuiten in kleurnr 89, lichtblauw
Rob heeft inderdaad gelijk, ouwde uni kleuren willen na een lange tijd gaan "verkrijten". Ze worden mat en worden bleek (denk bijvoorbeeld maar een rode golf van 20 jaar oud, die zijn nu roze). Het kleur nr. dat de spuiter heeft en jij dus ook in je auto hebt komen altijd overeen. Ze worden bijde door de fabrikant geleverd. Bij de orginele kleur heb je ook nog alternative, dat is bijna de zelfde kleur alleen met kleine verschillen, dat is meer voor reparatie's. In jouw geval is het ook verstandig om aan de spuiter te vragen of hij er ook blanke lak overheen spuit. Zo blijft je uni kleur 89 beschermd tegen de elementen van het weer, dat ga ik ook met mijn ama doen (toevallig ook kleurnr. 89)