veeren achter voor PV

• T. Scheres (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2007 18:52 #51274 door T. Scheres (GAST)
veeren achter voor PV is gemaakt door T. Scheres (GAST)
Ik wil graag de veeren van de achteras vervangen omdat de PV met de origineele veeren heel laag ligt. Als er vier personen in zitten is dat niet zo moie. Zijn er langere en/of sterkere veeren verkrijgbar?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• J.L.M. Bruin
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-05-2007 08:48 #85123 door J.L.M. Bruin
Beantwoord door J.L.M. Bruin in topic veeren achter voor PV
Firma Eeltink in Heemskerk heeft destijds nieuwe stuggere bladveren voor mijn Duett gemaakt. Bel hun eens op voor informatie/advies. Succes

PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
C40 - 2021

• H.J. van Bussel
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-05-2007 19:55 #85122 door H.J. van Bussel
Beantwoord door H.J. van Bussel in topic veeren achter voor PV
<p>En was dat veel duurder dan je normaal betaalt?</p><p>Of zelfs goedkoper?</p><p>Een set kost dacht ik 240 Euro</p>

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2007 19:46 #85121 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic veeren achter voor PV
<p>Je kunt bij VOD en waarschijnlijk ook andere leveranciers verzwaarde achterveren bestellen. Bij het VOD kosten ze 35 euro per stuk excl BTW en verzendkosten.</p><p><table cellspacing="0" cellpadding="0" width="98%" border="0"> <tbody> <tr> <td height="20">87956 </td> <td> </td> <td>VEER ACHTER PV VERZWAARD </td> <td align="right">35.00 <small>euro</small> </td> <td> <div align="right"></div> <form action="/main.php" method="post" name="addtowinkelwagentje"> <div align="right"><input type="hidden" name="formid" value="addtowinkelwagentje" /></div> </form> </td> </tr> </tbody></table></p><p>Dit zijn stuggere veren, bedoeld voor auto's met een gastank. Geeft hetzelfde resultaat, qua inveren. Onbelast en zonder gastank komt je auto achter wel iets hoger te staan.</p>

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-05-2007 22:05 #85120 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic veeren achter voor PV
niet aan verzwaarde veren beginnen!Het ziet er niet uit en de wegligging wordt minder!

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-05-2007 18:53 #85119 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic veeren achter voor PV
<p>Het voorgaande is wel heel erg kort door de bocht, om niet te zeggen onzin. Het hangt er maar vanaf hoe je je auto gebruikt en hoe de wielophanging verder is. Er is al eerder een discussie geweest over dit onderwerp. Goede schokdempers (Koni, Bilstein) zijn belangrijker dan al dan niet zwaardere veren. Als je veel met passagietrs op de achterbank en/of bagage, aanhanger, gastank etc. rijdt zal je auto met zware veren zeker beter op de weg liggen dan met doorgezakte standaardveren, die geen veerweg meer over hebben. Dat is pas echt stuiteren, weet ik uit ervaring.</p><p>Mocht je vinden dat zware veren je auto achter te hoog laten staan kun je ook nog progressieve veren overwegen. Informeer eens bij Dries Bakkenes. Ze zijn er in ieder geval voor de Amazon. Je auto komt lager te staan en de veren zijn bij zwaardere belasting stugger.</p><p>Zelf heb ik onder mijn Amazon een combinatie van zware veren, Koni schokdempers en een extra (ipd) stabilisator. Auto gaat als een speer door de bocht, helt nauwelijks over. En of het staat? Dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik gepimpte Japannertjes die met hun bumpers net niet over de straat vegen afgrijselijk lelijk.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD