Antenne vervangen op voorspatbord P1800 ES (1973) ex USA

• Berry Mensen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
20-08-2007 18:00 #51006 door Berry Mensen
<p>De oude antenne is afgebroken en moet ik dus vervangen.</p><p>Van binnenuit (achter de bekleding) zie ik geen gat. In de wielkast zit een (kunststof?) plaat (ingekit??) , die ik er misschien moet uithalen?</p><p>Of is er een andere mogelijkheid? Ik zie die plaat in de wielkast op geen enkele tekening. Graag ervaringen van lotgenoten.</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2007 20:37 #86248 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Antenne vervangen op voorspatbord P1800 ES (1973) ex USA
Je kan de metalen plaat achter de voorwielen verwijderen. Deze zit vast met een stuk of 6 zelftappers. Aan een kant van deze plaat hoort een rubberen strip te zitten om de boel te sealen. Kijk of deze nog ok is, anders is het beter om deze te vervangen. Dit is gelijk een goede gelegenheid om de boel achter deze plaat op te knappen en schoon te maken en om de afwateringsgaatjes van de dorpels te controleren. De ruimte achter deze plaat kan een broeinest van roest zijn wanneer niet goed onderhouden.

• Berry Mensen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
20-08-2007 22:27 #86247 door Berry Mensen
Beantwoord door Berry Mensen in topic Antenne vervangen op voorspatbord P1800 ES (1973) ex USA
Bedankt voor de tip! Ga er morgen naar kijken.

• Berry Mensen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
21-08-2007 20:04 #86246 door Berry Mensen
Beantwoord door Berry Mensen in topic Antenne vervangen op voorspatbord P1800 ES (1973) ex USA
<p>Er bleek nog een andere plaat voor te zitten, die ik eerst weg moest halen (vulde de hele wielkuip).</p><p>Het is uiteindelijk toch gelukt.</p><p>Bedankt voor de adviezen!!</p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2007 22:00 #86245 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Antenne vervangen op voorspatbord P1800 ES (1973) ex USA
Dat is een extra beschermings binnenscherm. Ideaal, moet ik er bij mijn ES ook nog eens onder zetten.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD