restaureren body

• paul v (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2007 19:52 #50980 door paul v (GAST)
restaureren body is gemaakt door paul v (GAST)
hallo allemaal,

een vraagje: ik ben van plan om mijn 144 flink aan te pakken qua roestplekjes. Ik doe het maar direct goed en wil de complete carrosserie kaalmaken en over laten spuiten. Nu weet ik alleen niet wat de beste manier is. Mijn plan is om hem helemaal te strippen en te schuren, voordat ik hem in de lak ga zetten.

Wat is menselijk om zelf te doen? Leg ik met schuren een goede basis? Of ontkom ik er niet aan om hem te laten stralen? En wat is de beste manier om hem strak te krijgen? Het aantal roestplekken lijkt mee te vallen: enkele bij de deur en 1 achter bij mijn lamp. Onderhuids zal ik ongetwijfeld ook nog wat tegen komen.

Ik hoor veel ervaringen en dus ook meningen over dit onderwerp, van schuren tot stralen of zelfs een zuurbad. Mijn vraag is wat de beste manier is. Ik schuw veel werk niet, aangezien ik zo wat geld wil besparen.

alvast bedankt voor reacties!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timo Van de Kasteele (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2007 15:51 #86348 door Timo Van de Kasteele (GAST)
Beantwoord door Timo Van de Kasteele (GAST) in topic restaureren body
<p>Paul,</p><p>Kaalschuren is een arbeidsintensieve hobby, maar het loont. Koop 3M - Scotchbrite borstels bij de betere automaterialenzaak ( 12 Euro). Heb het artikelnummer nog wel ergens liggen, dus kan het eventueel voor je opzoeken. Borstel monteren op een boormachine en schuren maar. De tijd is afhankelijk van de lagen plamuur die op je carrosserie zitten. </p><p>Let tijdens het schuren er wel op dat je niet te lang op een plaats schuurt. Dit heeft vervorming als gevolg. Voor meer details moet je maar eens op mijn website kijken: www.vandekasteele.net . Heb afgelopen jaar een hele Amazon Combi met die borstels kaalgeschuurd. Als er roest ingevreten zit kan je dit altijd nog met een handstraler bewerken. </p><p>Groeten</p><p>Timo</p><p> </p>

• paul v (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 21:06 #86347 door paul v (GAST)
Beantwoord door paul v (GAST) in topic restaureren body
hoi Timo,

bedankt voor je reactie! En voor de link naar je website. Ik ga binnenkort maar eens starten en zo mijn volvo eens een zeer grondige beurt geven.

Ik zag op de v44-site ook de markt met onderdelen. Komt altijd van pas. Prima reden om lid te worden van V44, denk ik!

groeten van paul

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-09-2007 09:47 #86346 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic restaureren body
Je kan e.e.a. ook doen bij een doe het zelf garage als je zelf wilt gaan spuiten etc. Het voordeel is dat je een spuitcabine kunt gebruiken en dat je het project in stukjes kunt knippen waardoor je wel gewoon door kunt blijven rijden. Als de auto niet al te slecht is is het misschien beter om hem niet helemaal kaal te maken maar alleen op de kritische plekken. Er zijn laksystemen die goed aansluiten op de oude lakken en zo laat je de orginele roestbescherming intact. Vraag eerst wat advies bij de spuiter waar je hem wilt laten spuiten.
succes!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD