Stuur amazon - probleem met stuurtrekker en naaf

• Jaap Gerkes
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-10-2007 19:09 #50891 door Jaap Gerkes
<p>Om het stuur van mijn amazon te verwijderen heb ik een stuurtrekker besteld bij het VOD. Deze bleek niet te passen: de gaten waar de twee moeren in moeten zitten bij mijn Volvo dichter bij elkaar dan de trekker toelaat. Hetzelfde probleem heb ik met een stuurtrekker van Scandcar. Met wat creativiteit is het uiteindelijk gelukt het stuur te verwijderen (de bovenin smallere bouten van Scandcar in de trekker van het VOD die bouten heeft die naar boventoe breed uitlopen), maar toch is het vreemd. De maat tussen de bouten is 3.3 cm. </p><p>Nog vreemder werd het toen ik het moto-lita sportstuur met volvo-naaf wilde monteren: ook deze bleek niet te passen. De naaf kon niet ver genoeg over de stuurpen heen. </p><p>Vraag is nu: zijn er soms meerder maten stuur / naaf. Voor de volledigheid: ik heb een in december 1965 in Nederland nieuw geleverde amazon van modeljaar 66 met het originele stuur (groot met chromen claxonrand). De auto is volgens het typenummer in Belgie geassembleerd.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2007 22:50 #86808 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Stuur amazon - probleem met stuurtrekker en naaf
<p>ik weet niet zeker of er verschillende afstanden zijn tussen de gaten in de naaf, ik heb ooit zelf even een trekkertje in elkaar geprutst en die paste uiteraard....</p><p>ook ik heb het probleem gehad met een naaf voor een sportstuur, kan een moto-lita zijn geweest, </p><p>m.b.v. een goeie draaier/frezer de inwendige ruimte vergroot en nu zit de naaf perfect op de stuurstang; heb toen een stuk of vijf naven bekeken en allen waren niet goed passend</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD