wel of geen "ingeslagen" chassisnummer

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-10-2007 22:52 #50886 door Jan van Vliet
wel of geen "ingeslagen" chassisnummer is gemaakt door Jan van Vliet
<p>Binnen niet al te lange tijd hoop ik mijn PV 444, bwjr 1957, bij de RDW op mijn naam te kunnen laten registreren. De auto heeft Zweedse papieren en moet na het afronden van de restauratie nog bij de RDW aangemeld en gekeurd worden. Probleem is echter dat ik het ingeslagen chassisnummer niet kan vinden. Het plaatje dat tegen het schutbord gemonteerd zit, vermeldt wel het chassisnummer echter een "ingeslagen" nummer kan ik niet vinden.</p><p>Ik heb op het forum van de Duits/Zwitserse Buckel Volvo site gelezen dat dit in 1957 niet gebruikelijk was bij Volvo.Volgens deze site heeft de katterug met de B4B en B 16 motor plus de 544A geen ingeslagen chassisnummer.Volstaan zou worden met het tegen het schutbord gemonteerde plaatje waar de gebruikelijke gevevens op staan. Het ingeslagen chassisnummer zou pas vanaf de 544B gebruikelijk zijn geweest.</p><p>Ik wil graag weten of dit juist is en zo ja waar ik dit officieel kan vinden zodat ik de keurmeesters kan overtuigen dat er met mijn katterug niets onregelmatigs aan de hand is.</p><p>met vr. Volvo gr.</p><p>Jan van Vliet</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Haak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2007 11:45 #86821 door Peter Haak
Beantwoord door Peter Haak in topic wel of geen "ingeslagen" chassisnummer
<p>Hallo jan,</p><p>die informatie is juist, dit dit type heeft van oorsprong geen ingeslagen chassisnummer de RDW bepaald de indentiteid aan de hand van het buitenlandse kenteken en eventueel andere dokumenten die bij de auto horen, b v verzekeringsbewijzen serviceboekjes</p><p>Als de identiteid akkoord is kun je een afspraak maken bij de RDW voor het inslaan van het chassisnummer,als je een keuringsafspraak maakt kun je aangeven dat het cassisnummer niet aanwezig is,en of dat op dezelfde dag kan worden ingeslagen.</p><p>Nog even ter info, je kunt kiezen voor een keuring met inschrijving of alleen een inschrijving. Bij een keuring zit een apk erbij kost meende ik 30euro , bij alleen inschrijving krijg je het kenteken en moet je zelf voor de apk zorgen.</p><p>Groet Peter Haak</p><p> </p><p> </p><p> </p>

• J.L.M. Bruin
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-10-2007 11:16 #86820 door J.L.M. Bruin
Beantwoord door J.L.M. Bruin in topic wel of geen "ingeslagen" chassisnummer
<p>Jan,</p><p>15 jaar geleden ben ik bij de RDW geweest met een P1800 zonder ingeslagen chassisnummer. Ik werd hiervoor doorverwezen naar een proffesioneel bedrijf. Daar aangekomen werd met een slijptol mijn binnenscherm boven het rechtervoorwiel even kaalgeslepen. Vervolgens werd een vlakke tas onder het ronde scherm gehouden en het numnmer schots en scheef erin geramd. Ik was er ziek van, maarja, na 4 jaar restaureren wil je graag de weg op, dat verzachtte het leed. Kortom, de RDW en dergelijke heb ik niet zo hoog zitten sindsdien. </p><p>2 jaar later heb ik op de orginele plek eens heel goed geschuurd en ergen s in de verte kwam mijn orginele nummer tevoorschijn. Weliswaar niet helemaal volledig maar toch. Na wat zoekwerk naar de juiste grootte van slagletters (en -cijfers), heb ik daar het nummer ZELF opnieuw goed ingeslagen en het door de RDW cs verneukte scherm hersteld dmv wat voorzichtig uitdeuken en (helaas) wat plamuur.</p><p>Zou ik in jouw schoenen staan, dan zou ik een mooi stevig plekje uitzoeken en daar zelf het nummer inslaan, voor je onze vrienden van het RDW bezoekt. Eerst dus vooraf goed informeren of het wel noodzakelijk is. </p><p>Succes</p><p> </p><p> </p><p> </p>

PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
C40 - 2021

• Peter Haak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2007 18:08 #86819 door Peter Haak
Beantwoord door Peter Haak in topic wel of geen "ingeslagen" chassisnummer
<p>Voor 1999 werd het chassisnummer ingeslagen met slagletters, vaak onder douane toezicht, de plaats van inslag werd dan door de RDW overgenomen en kreeg ook een vermelding hiervan in het kentekenregister.Tegenwoordig doet de RDW zelf de inslag, als het nummer, zoals in dit geval bij deze 444 ontbreekt. Dit gebeurd met een elektronisch inslagapparaat, volgens het mutydot systeem en niet met slagletters. Een eigen inslag van het nummer waarvan de plaats niet op het buitenlandse kenteken staat, kan een probleem geven bij het vaststellen van de identiteit .Groet Peter Haak</p><p> </p><p> </p>

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-10-2007 23:18 #86818 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic wel of geen "ingeslagen" chassisnummer
<p>Ik heb na enig "huiswerk " de site van de R.D.W. geraadpleegd en heb mijn vraagstelling zoals ik boven omscheven heb, ook aan de R.D.W. voorgelegd. Dit kan per e-mail. Goeie service en klantvriendelijk vind ik. Alleen het antwoord vond ik van een minder kwaliteitsgehalte aangezien mij geantwoord werd dat het chassisnummer te vinden zou zijn op de A-zuil van mijn auto. Volgens de medewerker van de R.D.W. was dit te vinden op de site van de Katterugclub ???. Aangezien dit antwoord schriftelijk gegeven werd door een anonieme medewerker van de R.D.W. heb ik hem niet terug kunnen mailen en hem van zijn onjuist antwoord in kennis kunnen stellen. </p><p>Ik heb vervolgens telefonisch contact opgenomen met de R.D.W. waarna mij geadviseerd werd om met de auto naar een R.D.W. keuringsstation te komen en aldaar mijn auto op de identiteit te laten onderzoeken. Dit heb ik gedaan. Een keurmeester heeft de auto bekeken tesamen met het daarbij behorende Zweedse kentekenbewijs en vastgesteld dat er met de auto niet geknoeid was. Hij vond het een goede zaak dat ik de auto aan de R.D.W. getoond had v<strong>oordat </strong>ik de restauratie voltooid had zodat het voor hem veel eenvoudiger was om een beeld te kunnen krijgen van de originaliteit van de auto. Ten bewijze dat de auto o.k. was en er niet met het plaatje waarop het chassisnummer vermeld staat geknoeid was, heeft hij er een verzegeling in bevestigd waarna ik de auto weer mee naar huis kon nemen en verder kon gaan met de restauratie. De kosten van dit "vooronderzoek identiteit " waren &euro; 42. Het is ook mogelijk dat de R.D.W. bij je thuis komt kijken naar de auto en daar het vooronderzoek doet. De kosten worden dan wel verhoogd met de voorrijkosten van &euro; 102,-.</p><p>Als de restauratie voltooid is kan ik terug naar de R.D.W. en wordt het chassisnummer in de auto na een keuring door de R.D.W ingeslagen. ( kosten &euro; 26,-) De verzegeling wordt dan verwijderd waarna een Nederlands kentekenbewijs afgegeven wordt. </p><p>Een hoop gedoe maar ik ben toch blij dat ik het op deze manier gedaan heb. Je zult maar een hoop restauratiekosten hebben gemaakt en en achteraf geen Nederlands kentekenbewijs krijgen.</p><p> </p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD