Hoe bevestig je de chroomkleurige sierlijsten op het rubber van
- Pascal Kogelman (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-10-2007 14:56 #50824
door Pascal Kogelman (GAST)
Hoe bevestig je de chroomkleurige sierlijsten op het rubber van is gemaakt door Pascal Kogelman (GAST)
<p>Ik heb afgelopen week het rubber van mijn voorruit (Amazon 1967) gekit i.v.m. lekkage tijdens regenbuien. Nu wilde ik de twee sierstrips weer op dat raamrubber schuiven, maar het lukt mij niet om de gehele strip goed in de gootjes van het raamrubber te schuiven. Het zijn samen twee chroomkleurige sierlijsten die m.b.v. twee afdekplaatjes in het midden van de voorruit aaneengesloten worden. Wie heeft er een tip m.b.t. de juiste techniek om deze strips weer te bevestigen. Het lukt mij wel om bijv. het onderste deel er op te schuiven, maar dan lukt het bovenste deel niet en ook de hoeken glijden er dan niet in. Ik ben al bezig geweest om m.b.v. een zelfgemaakt haakje het rubber open te trekken en dan te schuiven, maar ook dit gaf weinig soelaas. Uiteindelijk ben ik er maar mee gestopt om te voorkomen dat de sierlijst zou knikken. Kortom: Wat is de juiste techniek?, op welk punt begin je met bevestigen?, wat voor gereedschap gebruik je er voor? Aangezien ik mijn Amazon vrijwel dagelijks gebruik wil ik de strips graag z.s.m. bevestigen nu het nog droog weer is. Tips zijn welkom!</p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Pascal Kogelman</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
28-10-2007 17:29 #87133
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Hoe bevestig je de chroomkleurige sierlijsten op het rubber van
Hallo Pascal,een paar weken geleden hetzelfde probleem met mijn voorruit gehad,voor het terug plaatsen van de sierlijsten de tip gebruikt van Bas de Koning.Deze staat op zijn webside van Veterancar. Alleen het touwtje raad ik aan een dikker exemplaar te nemen,ongeveer 8mm in doorsnee. groetjes Jan Oudijk.
- Pascal Kogelman (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-10-2007 20:16 #87132
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Hoe bevestig je de chroomkleurige sierlijsten op het rubber van
<p>Jan, bedankt voor de tip. Ik heb de web-site bekeken en ga ermee aan de slag. Het is mij alleen nog niet duidelijk waar je begint. Bovenaan de ruit en dan vanuit het midden naar de buitenkant van de ruit (zo lijkt het op het plaatje te gaan), of onderaan en dan naar de buitenkant werken beginnen of wellicht gelijktijdig boven- en onderaan beginnen met het touwtje?Kun je me hier nog advies over geven? groeten, Pascal Kogelman</p>
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
28-10-2007 21:14 #87131
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Hoe bevestig je de chroomkleurige sierlijsten op het rubber van
Ik ben bovenaan in het midden begonnen en daarna naar de buitenkant gewerkt, alleen de hoeken (bochten) moet je goed in de gaten houden met het monteren, want die willen er snel weer wat om hoog komen tijdens het in drukken van de rest van de strip.Veel succes Jan.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
28-10-2007 21:41 #87130
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Hoe bevestig je de chroomkleurige sierlijsten op het rubber van
<p>Beste Pascal</p><p>Probeer iemand te vinden die je assisteert. Die persoon moet in de geopende deuropening de hoeken in de gaten houden en schuin naar boven trekken. Het scheelt uren werk en bevordert je humeur, want het blijft een ***klus.</p><p>Groeten, Ronald</p>
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-10-2007 07:21 #87129
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Hoe bevestig je de chroomkleurige sierlijsten op het rubber van
<p>En vergeet ook niet het geheel in te spuiten met een zeep-sop-oplossing. Aan een kant een beetje kliederig en glibberig, maar de sierlijst glijt heeeeeel wat makkelijker in het rubber.</p><p>suc6,</p><p>Robert</p>
- Pascal Kogelman (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-11-2007 20:33 #87128
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Hoe bevestig je de chroomkleurige sierlijsten op het rubber van
<p>Ik ben inmiddels 2 ochtenden samen met mijn vader bezig geweest om de sierstrip van mijn voorruit weer te bevestigen, zonder gewenst resultaat. De strip lijkt onder spanning te staan, bij de alle vier de hoeken en onderaan bij het koppelstuk schiet hij los uit de goot. zodra je hem loslaat. Op de lange stukken glijdt hij er wel mooi in en klemt hij goed vast. Ik heb zowel een nylon draad van 8 mm met groene zeep en de tweede keer ook waslijndraad met metaalkern en WD40 als smeermiddel gebruikt. Het gaat goed totdat er een bocht komt. Ik baal ervan dat het niet blijft zitten. Als ik mijn sierstrippen op een vlakke ondergrond leg, zie je ook dat hij niet plat ligt. Ik weet niet in hoeverre de strip bol mag staan en of je hem plat moet persen. Dit laatste heb ik niet gedaan uit angst om hem te knikken. Volgens mij gebruik ik de juiste techniek. Heeft iemand nog raad of is er misschien iemand die in de buurt van Zwolle/Deventer woont die mij wil helpen met deze klus? Met vriendelijke groet, Pascal Kogelman</p>
06-11-2007 21:15 #87127
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Hoe bevestig je de chroomkleurige sierlijsten op het rubber van
<p>Hallo Pacal,</p><p>Het blijft inderdaad een lastige klus. Het is alweer een tijdje geleden dat ik het zelf voor het laatst gedaan heb, maar ik wil je wel even helpen proberen. Ik woon in Deventer.</p><p>Mail me anders even op lars (at) rengersen.nl (vervang (at) door @ imv voorkomen van spam. Dan kunnen we wat afspreken.</p><p>Groeten Lars</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-11-2007 21:55 #87126
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Hoe bevestig je de chroomkleurige sierlijsten op het rubber van
Ik had ook een paar raamlijsten tweedehands gekocht die mooier waren dan degene die erop zaten. Het was onmogelijk deze er goed in te krijgen.... De oude gingen er binnen 10 minuten weer terug in, niet erg bemoedigend maar ik vrees dat ze te sterk uit vorm zijn geraakt. Heb je ze zelf gedemonteerd? Of hebben ze net als die van mij jaren in een schuur rondgezworven? Ik heb nog geprobeerd ze in de juiste vorm te krijgen maar dit was uiteindelijk geen doen. Misschien dat ik ooit nog een poging waag maar het luisterd kennelijk nogal nauw.
Succes!
Succes!
06-11-2007 22:23 #87125
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Hoe bevestig je de chroomkleurige sierlijsten op het rubber van
<p>Hallo Pascal,</p><p>Als je 1 december komt sleutelen dan druk ik ze er wel even in. Is een slag. Ik gebruik een lekker dik electriciteitsdraad (flexibel) De dikte van de draad moet ervoor zorgen dat het rubber waar de lijst in moet open staat. Vervolgens duw je de lijst erin en trek je de draad richting de ruit eruit, iets aanduwen en hij zit!</p><p> </p><p>Succes. Dries Bakkenes</p><p> </p>