De werkplaats

• Sander Potman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2026 16:16 #1480925 door Sander Potman
De werkplaats is gemaakt door Sander Potman
Hi allemaal,

Sinds dit voorjaar ben ik in het bezit van een mooie Volvo Amazon 4drs 122s uit 1964. Inmiddels meerdere ritten(nog geen clubrit helaas) in de buurt gemaakt en met de sleuteldag van regio Oost onderhoud uit kunnen voeren waarbij ik meteen een RVS Ferrita uitlaat vanaf het spruitstuk heb gemonteerd.

Nu ben ik de volgende klussen al aan het voorbereiden en je maakt je leven een stuk makkelijker om thuis een fijne werkplaats te creëren. Helaas niet de ruimte zoals bij de sleuteldag, maar nog steeds een fijne garage waar ik zeker in aan de slag kan.

Om wat inspiratie op te doen, zou ik graag tips en voorbeelden van jullie te ontvangen hoe jullie het werken onder de auto oplossen. Bijvoorbeeld het wegwerken van wat lichte vliegroest en beschermen van de bodem.

Ikzelf ben de puzzel aan het leggen met:
  • budget…<€500, autopotje moet weer aansterken 😬
  • plafondhoogte, die is maar 2,3 m
  • vloerverwarming(nee, hij staat niet in de woonkamer 🤣), ik kan niet in de vloer boren en zonder onderliggende plaat of eigen frame is puntbelasting (krik of assteunen) te hoog voor de vloer
  • niet elke oplossing geeft goed toegang tot de onderkant van de auto, een autolift van MW tools (soort oprij lift, geen bok) was ik nog niet eerder tegengekomen, de klassieke oprijbok vind ik niks
  • sleutelclub in de buurt (regio Arnhem) met brug/smeerput
Als je foto’s van jouw werkplaats wil tonen, voeg ze toe, wellicht raken andere clubleden ook geïnspireerd! Een PB mag natuurlijk ook.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet Sander

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Derk Idsardi
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-05-2026 18:10 - 20-05-2026 18:19 #1480932 door Derk Idsardi
Beantwoord door Derk Idsardi in topic De werkplaats
Misschien kun je hier wat inspiratie opdoen?

Show je werkplaats

Hier staat op de laatste pagina's ook nog info over bruggen:

Waar slaapt jouw Volvo?

Ik heb genoeg ruimte, maar het is er (nog) niet van gekomen een brug te plaatsen. Misschien nog een keer een poetsbrug. Tot nu toe red ik me altijd met een krik, assteunen en blokken.

Succes!

Amazon Combi 1965
Amazon 1962

Forummoderator
Laatst bewerkt 20-05-2026 18:19 door Derk Idsardi.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.