- Berichten: 185
alarmverlichting Amazon Combi
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
01-03-2025 19:21 #1048291
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic alarmverlichting Amazon Combi
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Harris Visser
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 11
03-03-2025 12:29 #1048308
door Harris Visser
Beantwoord door Harris Visser in topic alarmverlichting Amazon Combi
Tegen zoveel hulp ben ik niet opgewassen
Overigens ben ik een zeiljacht aan het refitten (nog een half jaar werk al 2 jaar bezig), heb ik net een lederen dashboard en stuur gemaakt, wil ik nog opnieuw mijn stoelen bekleden en hoofdsteunen aanbrengen ( al gekocht) , leer heb ik ook al en was ik gisterenavond nog bezig met een USB poort met Voltmeter, schakelaar en 12V stekkerdoos op een mooi RVS plaatje voor onder het dashboard.
(Op pensioen zijn is fantastisch!) Die Alarmlichten waren niet echt iets waar ik wakker van lag, maar goed , je wilt je goodwill bij zulke volhardende hulp niet verspelen...
Ik voelde me nu toch echt aangesproken om meteen een foto te maken van de achterkant van mijn Alarmknop. De voorkant leek op dat plaatje, maar zonder tekst (zal er afgesleten zijn dacht ik) . Lampje er bij.. wirwar van draden veel meer zag ik niet op een foto. Dan de hele knop er maar eens uit halen....en wat zien ik? Een achterkant, waar je dat grijze ding was ik op mijn neus kreeg toen ik de ruitenwisserunit heb vernieuwd, zo in lijkt te kunnen steken. Dat heb ik dus maar eens geprobeerd. Eureka!!! jullie aanhoudende hulpdrift heeft geleid tot een Alarmlicht knop die weer gewoon werkt.
Kortom super bedankt. het is wel heel mooi dat we elkaar op deze manier kunnen helpen.
Ik heb 20 jaar niet meer met de Amazone gereden en na jaren een V60 van de zaak ben je er wel even druk mee om er voor te zorgen dat je vindt dat deze auto als dagelijks vervoermiddel ook plezierig rijdt. Ongeveer alles was al gedaan, op speling in de ruitenwisserarmen en de rubber van de achterruitjes na....dacht ik.
intussen is sinds mei 2024: het hele voorterrein vernieuwd (rubbers, fusees etc. gelukkig hadden ze bij het VKO nog een goede betaalbare voortrein liggen. Ik kreeg ook met een werkplaatspers, heet stoken.. etc. met geen mogelijkheid de assen van de draagarmen er uit) , nieuwe schokbrekers, carburateur weer verder gereviseerd, nieuwe verdamper, bougies, bougieskabels, rotor en verdelerkap. De achteras er weer onderuit gehaald. In 2022 had ik de hele achterasophanging al uit elkaar gehaald en alle rubbers vervangen. Tenslotte vond ik dat de auto te veel toeren maakte (ik had al een overdrive) en heb ik ook de overbrenging in de cardan laten reviseren en veranderd (advies van Tinus Tuning welke overbrenging in combi met een overdrive). Dat had ik jaren eerder moeten doen.. GPS snelheid en snelheid op de meter zijn eindelijk gelijk en het is eindelijk zo stil in de auto dat bij 120 de radio niet meer harder moet en je gewoon met elkaar kunt praten. Als laatste baalde ik van het slechte stuurgedrag boven de 120 KM/uur en zijn de banden (achter hebben ze maar 1000 km gelopen sinds 2006 en voor waren ze van 2002) . Op advies van Ronden Banden die banden toch vernieuwd. Dat bleek een goed advies, en ik kan nu zonder slippen weer remmen op een nat wegdek en hij stuurt weer betrouwbaar bij hogere snelheden (getest bij 140). Nu toch nog opnieuw uitlijnen zou kunnen leiden tot nog beter stuurgedrag. Elektrische stuurbekrachtiging is ook nog wel iets waar ik aan denk In ieder geval is het een andere auto geworden.
Daarom is het heeeeeel fijn dat nu ook het knipperlicht weer goed werkt.
(Op pensioen zijn is fantastisch!) Die Alarmlichten waren niet echt iets waar ik wakker van lag, maar goed , je wilt je goodwill bij zulke volhardende hulp niet verspelen...
Ik voelde me nu toch echt aangesproken om meteen een foto te maken van de achterkant van mijn Alarmknop. De voorkant leek op dat plaatje, maar zonder tekst (zal er afgesleten zijn dacht ik) . Lampje er bij.. wirwar van draden veel meer zag ik niet op een foto. Dan de hele knop er maar eens uit halen....en wat zien ik? Een achterkant, waar je dat grijze ding was ik op mijn neus kreeg toen ik de ruitenwisserunit heb vernieuwd, zo in lijkt te kunnen steken. Dat heb ik dus maar eens geprobeerd. Eureka!!! jullie aanhoudende hulpdrift heeft geleid tot een Alarmlicht knop die weer gewoon werkt.
Kortom super bedankt. het is wel heel mooi dat we elkaar op deze manier kunnen helpen.
Ik heb 20 jaar niet meer met de Amazone gereden en na jaren een V60 van de zaak ben je er wel even druk mee om er voor te zorgen dat je vindt dat deze auto als dagelijks vervoermiddel ook plezierig rijdt. Ongeveer alles was al gedaan, op speling in de ruitenwisserarmen en de rubber van de achterruitjes na....dacht ik.
intussen is sinds mei 2024: het hele voorterrein vernieuwd (rubbers, fusees etc. gelukkig hadden ze bij het VKO nog een goede betaalbare voortrein liggen. Ik kreeg ook met een werkplaatspers, heet stoken.. etc. met geen mogelijkheid de assen van de draagarmen er uit) , nieuwe schokbrekers, carburateur weer verder gereviseerd, nieuwe verdamper, bougies, bougieskabels, rotor en verdelerkap. De achteras er weer onderuit gehaald. In 2022 had ik de hele achterasophanging al uit elkaar gehaald en alle rubbers vervangen. Tenslotte vond ik dat de auto te veel toeren maakte (ik had al een overdrive) en heb ik ook de overbrenging in de cardan laten reviseren en veranderd (advies van Tinus Tuning welke overbrenging in combi met een overdrive). Dat had ik jaren eerder moeten doen.. GPS snelheid en snelheid op de meter zijn eindelijk gelijk en het is eindelijk zo stil in de auto dat bij 120 de radio niet meer harder moet en je gewoon met elkaar kunt praten. Als laatste baalde ik van het slechte stuurgedrag boven de 120 KM/uur en zijn de banden (achter hebben ze maar 1000 km gelopen sinds 2006 en voor waren ze van 2002) . Op advies van Ronden Banden die banden toch vernieuwd. Dat bleek een goed advies, en ik kan nu zonder slippen weer remmen op een nat wegdek en hij stuurt weer betrouwbaar bij hogere snelheden (getest bij 140). Nu toch nog opnieuw uitlijnen zou kunnen leiden tot nog beter stuurgedrag. Elektrische stuurbekrachtiging is ook nog wel iets waar ik aan denk In ieder geval is het een andere auto geworden.
Daarom is het heeeeeel fijn dat nu ook het knipperlicht weer goed werkt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.