Wat doe jij met de Volvo Rijdend Erfgoed sticker? #OMD2024

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
23-10-2024 17:37 - 24-10-2024 11:38 #1046974 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Wat doe jij met de Volvo Rijdend Erfgoed sticker? #OMD2024
Ik heb hem dus uiteindelijk op het kleine raampje achter aan de bestuurderskant geplakt

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Laatst bewerkt 24-10-2024 11:38 door Arnold de Groot. Reden: Foto's toegevoegd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
24-10-2024 11:39 #1046981 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Wat doe jij met de Volvo Rijdend Erfgoed sticker? #OMD2024
Met foto's. 

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

• Harris Visser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2024 12:58 #1047524 door Harris Visser
Beantwoord door Harris Visser in topic Wat doe jij met de Volvo Rijdend Erfgoed sticker? #OMD2024
Het moet me van het hart dat ik bij ontvangst van de sticker meteen dacht: "jammer dat ze voor deze uitvoering hebben gekozen. Zo'n raar hart ga ik echt niet op mijn auto plakken". Het idee van een rijdend erfgoed sticker sprak me wel aan. Toevallig stuitte ik nu op dit bericht, reden om toch even te reageren. hopelijk wordt mijn reactie me niet te veel kwalijk genomen.

Overigens had ik dat ook bij die net ontvangen jaarsticker bij het lidmaatschapspasje, een  sticker van een 340. Niet tegen 340's hoor, maar ik vind dat wel een vrij gewone auto uit een tijd dat auto's er vrij nietszeggend uitzagen. Dat is natuurlijk persoonlijk. Alleen ik denk dat een Amazon, kattenrug of 1800 eigenaar die niet snel op zijn voertuig zal plakken. Andersom is een ander verhaal. Als 340 eigenaar is het best leuk dat je bij een clubje bent aangesloten waar ook Kattenruggen etc. in zitten. Ik snap dat het bestuur graag alle toegelaten Volvo types aan de beurt wil laten komen, maar toch.

• Serge van Ruyssevelt
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
25-12-2024 11:14 #1047542 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic Wat doe jij met de Volvo Rijdend Erfgoed sticker? #OMD2024
Helaas heb ik deze nooit ontvangen , ( nog magazine , nog sticker ) misschien een postbode die ook graag deze magazines leest toen ik er achter informeerde  waren ze niet meer beschikbaar :-(  
gelukkig zijn de volgende nrs wel toegekomen  anders had ik er een punt achter gezet 

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

• Erik Schultz
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2024 21:23 #1047555 door Erik Schultz
Beantwoord door Erik Schultz in topic Wat doe jij met de Volvo Rijdend Erfgoed sticker? #OMD2024
Hij zit bij mijn 145 er op. Als ik zie hoeveel mensen van mijn rijdend erfgoed genieten, dan vind ik het wel gerechtvaardigd dat ik gesteund wordt om dat erfgoed op de weg te houden. Want daar komt mijn 145 dagelijks.
Erik Schultz Ter Apel

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
29-12-2024 20:59 #1047610 door BartJu

Het moet me van het hart dat ik bij ontvangst van de sticker meteen dacht: "jammer dat ze voor deze uitvoering hebben gekozen. Zo'n raar hart ga ik echt niet op mijn auto plakken". Het idee van een rijdend erfgoed sticker sprak me wel aan. Toevallig stuitte ik nu op dit bericht, reden om toch even te reageren. hopelijk wordt mijn reactie me niet te veel kwalijk genomen.

Overigens had ik dat ook bij die net ontvangen jaarsticker bij het lidmaatschapspasje, een  sticker van een 340. Niet tegen 340's hoor, maar ik vind dat wel een vrij gewone auto uit een tijd dat auto's er vrij nietszeggend uitzagen. Dat is natuurlijk persoonlijk. Alleen ik denk dat een Amazon, kattenrug of 1800 eigenaar die niet snel op zijn voertuig zal plakken. Andersom is een ander verhaal. Als 340 eigenaar is het best leuk dat je bij een clubje bent aangesloten waar ook Kattenruggen etc. in zitten. Ik snap dat het bestuur graag alle toegelaten Volvo types aan de beurt wil laten komen, maar toch.

Hallo Harris, helemaal met je ens dat de sticker iets te is. Zelf zou ik eerder een variant op het bekende monumentenschildje gekozen hebben, herkenbaar voor velen, en minder opvallend (zo als het op het immobiel erfgoed ook bedoeld is).
De jaar stickers heb ik nog nooit op de auto geplakt, en ga ik ook komend jaar niet doen. Ik had al moeite met het plakken van de (buiten NL verplichte) NL sicker. Dus waarom deze wel?
Je motivatie is echter wel erg gekleurd door je eigen visie. Je goed recht, maar ik zie het toch anders....
Alle auto's stralen iets van hun tijdgeest uit. 
Juist de kattenrug komt uit de tijd dat de ronde rug  juist meer dan 20.000.000 verkocht werd (zie de Kever), de Amazon heeft die leuke vleugels achter die elke auto in die tijd kenmerkte (zie bv Mercedes, of Peugeot 404). 
Naar mijn mening verdient een 340 meer waardering, zeker binnen een Volvo oldtimer club. Mag dus best op een pasje staan. 
De 340 daarentegen was juist een eigenwijze auto, met de variomatic  als overbrenging. Een 340 rIjdt zoals nu nog maar weinig auto's rijden. Welke andere  auto kan versnellen terwijl de toerenteller terugloopt?
Voor de goede orde: ik heb absoluut niets tegen kattenruggen, Amazons, of welk mobiel erfgoed ook. Ik vind het altijd mooi om ze in het wild te spotten!
Ik denk ook dat dat voor de meeste 340 rijders geldt.  Niettemin is het wel wat denigrerend om te stellen dat voor de  '340 eigenaar is het best leuk dat je bij een clubje bent aangesloten waar ook Kattenruggen etc. in zitten'. "
Ieder heeft zijn voorkeuren dus, gelukkig maar, anders werd echt alles eentonig.
Maar neerbuigend doen is mijns inziens niet nodig, naar welk merk of model mobiel erfgoed dan ook.

PS: rij al 18 jaar 245, en daarnaast 10 jaar in 2 340s met vario gereden, me veel plezier!

• Gerard Derksen
  • Junior lid
  • Junior lid
  • 1800ES Hemagroen
Meer
30-12-2024 21:28 #1047634 door Gerard Derksen
Beantwoord door Gerard Derksen in topic Wat doe jij met de Volvo Rijdend Erfgoed sticker? #OMD2024
Heb hem op mijn Austin A30 van 1955 geplakt bij gebrek aan een rijdende Volvo! 

• Jan Huijsmans
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-02-2025 09:19 #1048280 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Wat doe jij met de Volvo Rijdend Erfgoed sticker? #OMD2024
Ik hou 'm voor de collectie. Ik plak geen stickers op m'n auto's, geen enkele. (De prancing moose op de S80 was een magneet, tot de sticker op de magneet losliet)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '03 S80 B5452T2)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD