- Berichten: 31
crisis met oldtimers !
- Olivier Philippot
- Junior lid
Minder
Meer
13-06-2024 05:00 #1045448
door Olivier Philippot
crisis met oldtimers ! is gemaakt door Olivier Philippot
Hej waarom is de oldtimermarkt zo is still ??? ik ben veek handelaren die klagen dat de markt dood is oldtimers worden op dit moment niet verkocht ! en na veel intesereede voor ankoop !!! Is het wijten aan mensen zij 8 Kijck Autoscoot.be belgie een reccord met 11 volvo p1800 te koop een volvo Lotte verkoop vele volvo op 2dehands.be !!!! Het is de wereld op zijn voordat de Nederlanders alles kochten in Belgie een alles Europa een Usa....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 282
13-06-2024 05:19 - 13-06-2024 05:27 #1045451
door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic crisis met oldtimers !
Misschien teveel dreigende oorlogstaal in de media, met iedere dag opnieuw een schepje oorlogszuchtige taal erbovenop. De mensen worden dan voorzichtig met dit soort 'niet noodzakelijke' aankopen zoals oldtimers. Maar dat verandert wel weer, na een dip komt er altijd weer een stijging.
In de jaren 80 waren we ook meer bezig met de mogelijkheid dat een kruisraket op ons hoofd zou vallen, of dat we door het gat in de ozonlaag weggezogen zouden worden dan met luxe uitgaven, toen was er ook bijna nul interesse in oldtimers en zijn helaas de meeste jaren 30 en 40 auto's als oud ijzer verkocht.
Het is dan ook aan ons om de oldtimermarkt in leven te houden door zoveel mogelijk aan evenementen deel te nemen en de oldtimerspecialisten ook wat te gunnen zodat zij kunnen blijven voortbestaan.
In de jaren 80 waren we ook meer bezig met de mogelijkheid dat een kruisraket op ons hoofd zou vallen, of dat we door het gat in de ozonlaag weggezogen zouden worden dan met luxe uitgaven, toen was er ook bijna nul interesse in oldtimers en zijn helaas de meeste jaren 30 en 40 auto's als oud ijzer verkocht.
Het is dan ook aan ons om de oldtimermarkt in leven te houden door zoveel mogelijk aan evenementen deel te nemen en de oldtimerspecialisten ook wat te gunnen zodat zij kunnen blijven voortbestaan.
Laatst bewerkt 13-06-2024 05:27 door P. Hanot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hans Van Kralingen
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 29
13-06-2024 19:01 #1045457
door Hans Van Kralingen
Beantwoord door Hans Van Kralingen in topic crisis met oldtimers !
Ik denk dat het meer te maken heeft met de onduidelijkheid van de overheid en de vergrijzing.
Je moet het leuk vinden en daar speelt nostalgie ook een rol. En het aanbod wat nog redelijk aan de prijs is is ook minder. Je moet dus een echte hobbyist zijn of diep in je buidel tasten. Een gezin met twee kids hebben het al moeilijk genoeg.
De meesten hebben al twee auto’s dus een derde moet wel echt hobby zijn waar je geld voor overhoud.
www.autovisie.nl/nieuws/waarom-je-na-202...oldtimer-moet-kopen/
gr Hans
Je moet het leuk vinden en daar speelt nostalgie ook een rol. En het aanbod wat nog redelijk aan de prijs is is ook minder. Je moet dus een echte hobbyist zijn of diep in je buidel tasten. Een gezin met twee kids hebben het al moeilijk genoeg.
De meesten hebben al twee auto’s dus een derde moet wel echt hobby zijn waar je geld voor overhoud.
www.autovisie.nl/nieuws/waarom-je-na-202...oldtimer-moet-kopen/
gr Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-06-2024 19:24 #1045458
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic crisis met oldtimers !
Ik heb sterk de indruk dat Nederlandse handelaren meer buitenlandse klanten hebben, ik heb via de Franse Volvo club de laatste maanden al een paar keer een verzoek gekregen om te bemiddelen of te vertalen bij aankoop van een Volvo omdat ik Nederlands en Frans spreek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 247
13-06-2024 19:25 #1045459
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic crisis met oldtimers !
Behalve onzekerheden betreffende geopolitiek, milieu en klimaat is er ook nog een weing voorspelbare politiek omtrent auto's, autobelastingen en dan me name voor oldtimers.
De liefhebber doet zijn best het te volgen, maar als je ermee zou willen beginnen dan is het voor een relatieve buitenstaander lastig om bomen en bos te onderscheiden qua regels en regelingen, uitzonderingen en inzonderingen.
Zo weet de gemiddelde peroon niet dat je met auto's ouder dan 30 de Duitse milieuzones in mag. Of wacht, moet het in eigen land erkend zijn als oldtimer? En is dat dat fiscaal oldtimer (40), voor APK (30 voro 2 jaarlijks, 50 voor vrijstelling)? En geldt dat ook met LPG inbouw, want niet meer origineel? En kun je met je NL oldtimer Franse steden in? Franse oldtimers wel, maar hoe regel je dat voor NL kentekens? En Belgie dan?
Nou ja, laat maar, de nieuwkomer zoekt wel een andere hobby die minder complex en minder veranderlijk is....
De liefhebber doet zijn best het te volgen, maar als je ermee zou willen beginnen dan is het voor een relatieve buitenstaander lastig om bomen en bos te onderscheiden qua regels en regelingen, uitzonderingen en inzonderingen.
Zo weet de gemiddelde peroon niet dat je met auto's ouder dan 30 de Duitse milieuzones in mag. Of wacht, moet het in eigen land erkend zijn als oldtimer? En is dat dat fiscaal oldtimer (40), voor APK (30 voro 2 jaarlijks, 50 voor vrijstelling)? En geldt dat ook met LPG inbouw, want niet meer origineel? En kun je met je NL oldtimer Franse steden in? Franse oldtimers wel, maar hoe regel je dat voor NL kentekens? En Belgie dan?
Nou ja, laat maar, de nieuwkomer zoekt wel een andere hobby die minder complex en minder veranderlijk is....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Olivier Philippot
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 31
15-06-2024 04:14 #1045482
door Olivier Philippot
Beantwoord door Olivier Philippot in topic crisis met oldtimers !
en dan wordt er zoveel over elektrische auto’s gesproken dat mensen niet meer weten wat en sommigen zeggen dat ze er niet langer mee zullen kunnen praten, waardoor een klimaat van algemene angst ontstaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 282
15-06-2024 19:52 #1045486
door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic crisis met oldtimers !
Gelukkig is Nederland zowat het beste en gemakkelijkste en meest vrije land in Europa wat oldtimers betreft, APK, import, oldtimerspecialisten, vinden van onderdelen, clubs etc. Dat probeert bijna iedereen zo te houden. In Belgie moet je bv nog met een 100 jarig T-Fordje van Guus Flater naar de APK.
Morgen weer de jaarlijkse Nationale oldtimerdag in Lelystad, fijn dat er nog vele enthousiastelingen zijn die zich belangeloos inzetten.
Is de VolvoKV club niet de grootste en best georganiseerde oldtimerclub van Europa?
Morgen weer de jaarlijkse Nationale oldtimerdag in Lelystad, fijn dat er nog vele enthousiastelingen zijn die zich belangeloos inzetten.
Is de VolvoKV club niet de grootste en best georganiseerde oldtimerclub van Europa?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Olivier Philippot
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 31
16-06-2024 17:05 - 16-06-2024 19:19 #1045502
door Olivier Philippot
Beantwoord door Olivier Philippot in topic crisis met oldtimers !
Ja naturlijck ! de volvo club V44 its te Best ! and Nederland its the best country wit England for oldtimers ....
Laatst bewerkt 16-06-2024 19:19 door Olivier Philippot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Verhaagen
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 30
16-06-2024 19:11 #1045504
door Ton Verhaagen
1974 Volvo 142
Beantwoord door Ton Verhaagen in topic crisis met oldtimers !
Over de Nationale Oldtimer dag in Lelystad gesproken: Ik was er vandaag. Toch wel een treurige bedoening. Ik denk toch wel zo’n 40 % minder auto’s dan de voorgaande jaren. Ook de stalletjes waren zeker 50 % minder dan voorheen. Waar het voorheen toch om de (auto) miniaturen ging stonden er voornamelijk stands met allerhande “andere artikelen”. Misschien zou de organisatie ook eens kunnen vernieuwen, het is al jaren hetzelfde concept op hetzelfde ongezellige terrein.....
1974 Volvo 142
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 282
17-06-2024 05:50 - 17-06-2024 06:00 #1045505
door P. Hanot
Waar voorheen de merken en types mooi gegroepeerd waren, stonden ze dit jaar willekeurig verspreid over heel Bataviastad, zonder enige logica, met uitzondering van die VW scirocco's uit de jaren 80 die er bij vloekten (voorheen was 1970 de grens), maar wel een hele mooie prominente plek kregen. De echte oldtimers hadden een beetje het nakijken.
Op de orkestjes en het lunchpakket was ook flink bezuinigd vond ik, er was bijna niets van life muziek. De kraampjes waren inderdaad niet de moeite waard, niets dat ik voor gratis zou willen hebben, allemaal prullen die je bij de Action ook kan vinden.
Ik vrees, als deze nieuwe organisatie zo verder gaat, dat het animo de komende jaren flink minder zal worden. Ik sta er ieder jaar met een oldtimer, maar volgend jaar misschien gewoon als bezoeker, of helemaal niet
Beantwoord door P. Hanot in topic crisis met oldtimers !
Ik was er gisteren ook. De organisatie is nu net dit jaar vernieuwd.Over de Nationale Oldtimer dag in Lelystad gesproken: Ik was er vandaag. Toch wel een treurige bedoening. Ik denk toch wel zo’n 40 % minder auto’s dan de voorgaande jaren. Ook de stalletjes waren zeker 50 % minder dan voorheen. Waar het voorheen toch om de (auto) miniaturen ging stonden er voornamelijk stands met allerhande “andere artikelen”. Misschien zou de organisatie ook eens kunnen vernieuwen, het is al jaren hetzelfde concept op hetzelfde ongezellige terrein.....
Waar voorheen de merken en types mooi gegroepeerd waren, stonden ze dit jaar willekeurig verspreid over heel Bataviastad, zonder enige logica, met uitzondering van die VW scirocco's uit de jaren 80 die er bij vloekten (voorheen was 1970 de grens), maar wel een hele mooie prominente plek kregen. De echte oldtimers hadden een beetje het nakijken.
Op de orkestjes en het lunchpakket was ook flink bezuinigd vond ik, er was bijna niets van life muziek. De kraampjes waren inderdaad niet de moeite waard, niets dat ik voor gratis zou willen hebben, allemaal prullen die je bij de Action ook kan vinden.
Ik vrees, als deze nieuwe organisatie zo verder gaat, dat het animo de komende jaren flink minder zal worden. Ik sta er ieder jaar met een oldtimer, maar volgend jaar misschien gewoon als bezoeker, of helemaal niet
Laatst bewerkt 17-06-2024 06:00 door P. Hanot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.