Volvo klassiekers vereniging amerika Tour 2025?

Lees meer
27-03-2024 14:06 #1044568 door Ruben Wortelboer
Volvo klassiekers vereniging amerika Tour 2025? is gemaakt door Ruben Wortelboer
Hallo Allemaal,
Ik ben ondertussen bijna 28 jaar daarvan al 10 jaar actief met volvo klassiekers. 
Nu heb ik al die 10 jaar al gedroomd van dat de Volvo klassiekers vereniging amerika Tour weer eens terug zal keren. 

Jullie kennen vast allemaal de verhalen uit 2005 van Dries Bakkenes of Dick Scholing. De reis van hun leven!
Dit lijkt mij dus ook echt fantastisch, en vast vele anderen ook.

Met dit bericht wil ik de discussie aanwakkeren of dit nog eens zal gebeuren, kan de vereniging dit nog realiseren in deze tijd? 
In 2025 bestaat de vereniging 55 jaar, misschien een mooi moment om dit te realiseren?!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2024 18:31 #1044572 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo klassiekers vereniging amerika Tour 2025?
Je hebt het over de Jubileum tochten van de V-44, ooit begonnen door Klaas Postma - helaas veel te jong overleden - als voorzitter en zijn broer. Ik ben met de Moscou Tour in 2000 mee geweest en dat zijn inderdaad historische tochten. Heden ten dage wordt die kant op wat lastig, toen al was er een flink stuk niemandsland tussen Oekraïne en Rusland waar we doorheen moesten en beide grensposten passeren duurde bijna een dag. Het organiseren van deze tochten, wordt steeds lastiger en je loopt persoonlijk risico, ik verwacht niet dat de Vereniging hier een nog een vervolg aan gaat geven. Helaas denk ik dat USA veel van zijn charme heeft verloren, je wordt er helemaal gek van de Trump-Biden controverse die het land letterlijk doormidden splijt. Als geboren Canadees ben ik natuurlijk niet onbevooroordeeld, na onze laatste reis en ervaringen met die Yanken voorgoed genezen. In onze rit door State New York, Massachusest en Vermont van twee jaar geleden hebben we de rode Trump bordjes voorgoed achter ons gelaten. Maar dat wilde je waarschijnlijk niet horen. Persoonlijk zou ik wel mee willen met de Down Under Tour door Australie, maar daar moet je wel een paar maanden voor uittrekken...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.