ANWB Onderweg app

Lees meer
05-10-2023 13:01 #204870 door Gert Vegter
ANWB Onderweg app is gemaakt door Gert Vegter
Met de ‘ANWB Onderweg app’ kun je on line de hulp van de wegenwacht inroepen met je smartphone zonder te hoeven bellen. Maar nu vraag ik mij af hoeveel mobiele data je daarmee ongeveer kwijt bent als zo’n situatie zich onverhoopt voordoet. Weet iemand dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
05-10-2023 20:51 #204873 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic ANWB Onderweg app
Geen idee, nog niet geprobeerd, en dan zou ik ook niet op de MBs letten, eerlijk gezegd. Maar zal best meevallen, gok ik. Vooral oversturen van tekst, neem ik aan.
Heb je dit (ook) al bij de ANWB nagevraagd? Als app-leverancier weten ze hier wellicht het antwoord op?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
05-10-2023 23:32 - 05-10-2023 23:33 #204879 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic ANWB Onderweg app
Hoi Gert,
Ik heb het 'speciaal' voor jou even getest.

Had de verlichting aan gelaten van de 240 toen ik ging wandelen.

De app installeren was 71MB, daarna heeft eerste keer opstarten, het inloggen en wegenwacht oproepen 21MB gekost. Waarschijnlijk dat een volgende keer veel minder kost, max een MB.

Het oproepen ging zeer soepel: ff melden dat je veilig staat, wat voor voertuig, wat voor probleem, dan automatisch de locatie en nog wat contactgegevens en je bent klaar! Je krijgt dan een smsje met een link naar een website waar je de voortgang te zien krijgt met notificaties als er wat verandert. Die website ophalen en updates kosten dan ook wat data.

​​​De Deense wegenwacht was er binnen een uur en na een minuut kon die weer verder!

Ik heb meer dan zat data per maand, dus vond dit vele malen fijner om te gebruiken dan te bellen, in de wacht staan, geen updates krijgen, etc. Ook omdat mn telefoon bijna leeg was.
Groetjes, Arend-Jan 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2023 23:54 - 05-10-2023 23:55 #204880 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic ANWB Onderweg app
Arend-Jan, dank voor je reactie. Ik heb een abonnement waarbij ik 4 GB aan mobiele data per maand kan verbruiken. Dat lijkt weinig, maar ik gebruik mijn smartphone vrijwel nooit. Je hebt het over een website waar je de voortgang te zien krijgt met notificaties. Ik vraag me wel af hoeveel MB het kost om een uur lang die website open te hebben staan zonder wifi…

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
06-10-2023 00:25 #204881 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic ANWB Onderweg app
Ik heb even gekeken hoeveel een keer die pagina opvragen is, dat was ongeveer 0.6MB. Met een paar keer verversen en updates zal het niet meer geweest zijn dan 10MB.
Met 4GB kom je dan best ver denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.